• امروز : یکشنبه - ۱۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 6 October - 2024
3

نخستین ساختمان رادیو تلویزیون ارومیه بازسازی می‌شود

  • کد خبر : 157180
  • 15 مهر 1403 - 13:30
نخستین ساختمان رادیو تلویزیون ارومیه بازسازی می‌شود
یازاکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: بازسازی و مرمت نخستین ساختمان تاریخی و قدیمی رادیو تلویزیون در ارومیه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مرتضی صفری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اظهار داشت: بازسازی و مرمت نخستین ساختمان تاریخی و قدیمی رادیو تلویزیون در ارومیه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: باتوجه‌به اینکه این بنای تاریخی هویت فرهنگی مردم ارومیه بوده و متروکه ماندن آن از دغدغه‌های اصلی مردم به شمار می‌رود، با حمایت و همراهی استاندار آذربایجان غربی اعتبار ویژه برای احیای این بنای تاریخی اختصاص یافت.

صفری تصریح کرد: کار مطالعه این بنا صورت‌گرفته و مراحل آخر خود را سپری می‌کند و در آینده نزدیک وارد فاز اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اضافه کرد: باتوجه‌به اینکه این استان نقش‌ برجسته‌ای در دفاع مقدس داشته، این بنای تاریخی به «موزه مجاهدت‌های خاموش» تبدیل خواهد شد.

صفری ادامه داد: مردم آذربایجان غربی نقش بی‌بدیلی در دفاع مقدس داشته‌اند بنابراین هرچه قدر این حوزه را تقویت کنیم کمک خواهد کرد تا نسل آینده و جوانان بدانند امنیت و آسایشی که امروز دارند، به‌راحتی به دست نیامده و هزینه‌هایی زیادی برای آن پرداخت شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157180

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});