• امروز : دوشنبه - ۱۶ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 7 October - 2024
3
مدیرعامل:

تصویب ۲۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس

  • کد خبر : 157236
  • 15 مهر 1403 - 21:11
تصویب ۲۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس از تصویب ۱۳۰ طرح سرمایه‌گذاری جدید به ارزش ۲۹۰ هزار میلیارد ریال در این منطقه در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش یازاکو از روابط عمومی و امور بین‌الملل این سازمان، مجید کیانی روز یکشنبه با بیان این خبر اظهار کرد: در ادامه‌ حضور سرمایه‌گذاران در منطقه، تقاضاهای جدید سرمایه‌گذاری مورد موافقت کمیسیون اقتصادی قرار گرفت و با آغاز فرایند ساخت واحدهای تولیدی جدید و بهره‌برداری از آنها در سال‌های آینده، برای سه هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۱۳۰ طرح سرمایه‌گذاری مصوب، ۱۰۷ مورد در زمین با مالکیت قطعی ساخته می شود و بقیه در سوله استیجاری فعالیت‌شان را آغاز می‌کنند، اضافه کرد: نکته‌ قابل توجه در تقاضاهای سرمایه‌گذاری جدید، افزایش تقاضا برای ارائه خدمات لجستیک(پشتیبانی) و انبارداری است و با توجه به رونق تولید، صادرات و ترانزیت(حمل و نقل) در ارس، شاهد حضور بخش خصوصی در تکمیل زیرساخت‌ها هستیم. ‌

کیانی با بیان اینکه بیشتر تقاضاهای سرمایه‌گذاری مصوب امسال، در سه سال آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ساخت انبار، پایانه صادراتی، هتل و رستوران، مجتمع تجاری رفاهی، گلخانه مدرن، سردخانه مواد غذایی، پالایشگاه فرآوری غلات و واحدهای تولیدی آرایشی، بهداشتی، محصولات چوبی، دوچرخه، لیفتراک و ماشین‌آلات راهسازی از جمله تقاضاهای سرمایه‌گذاری مصوب امسال است که فرایند واریز وجه و اختصاص زمین بیشتر آنها انجام یافته است.

منطقه آزاد ارس با ۷۱ هزار و ۸۰۰ هکتار گستره در محدوده جلفا، ایری و سیه رود، نوردوز، خداآفرین و قلی بیگلو و داشتن سه گمرک شامل جلفا، نوردوز و خداآفرین از ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی و رونق اقتصادی استان برخوردار است و به عنوان صنعتی ترین مناطق آزاد کشور مطرح بوده و در مسیر توسعه صادرات و تجارت با کشورهای منطقه گام برمی دارد.

این منطقه علاوه بر ایفای نقش صنعت آذربایجان شرقی، صادرات و واردات استان با داشتن دشت‌های وسیع حاصلخیز، قرار گرفتن در مجاورت رودخانه مرزی و پرآب ارس و ۵۰۰ هکتار اراضی کشت گلخانه ای، در تولیدات و صادرات محصولات این حوزه قطب اصلی کشور و در پیشانی استان قرار داشته و به عنوان یکی از بازیگران اصلی تامین امنیت غذایی پیشتازی می کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});