• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 10 October - 2024
1

کارگران زیر پوشش بیمه بیکاری در اردبیل کاهش یافت

  • کد خبر : 157414
  • 17 مهر 1403 - 11:30
کارگران زیر پوشش بیمه بیکاری در اردبیل کاهش یافت
یازاکو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از کاهش شمار کارگران زیر پوشش بیمه بیکاری در این استان در ۶ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، بهروز رحیم‌زاده روز سه‌شنبه اظهار کرد: بیمه بیکاری از جمله ظرفیت‌های قانونی پیش‌بینی شده برای حمایت از کارگران زحمتکش در دوران دوری ناخواسته از بازار کار است که در هنگام اشتغال نسبت به پرداخت بیمه اقدام کرده باشند.

وی افزود: اگر کارگری در جایی کار کند و بیمه‌پردازی داشته باشد و بعدها به علتی ناخواسته از کار اخراج شود، قانون این دسته از کارگران را زیر چتر حمایتی خود قرار می‌دهد؛ به این صورت که در صورت برخورداری از شرایط پیش‌بینی شده در قانون، به آنها مستمری دوران بیکاری پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با اشاره به متغیر بودن مبلغ مستمری پرداختی به کارگران زیر پوشش بیمه بیکاری بر اساس سابقه هر شخص، اظهار کرد: پیش‌تر افراد زیر پوشش ۲ هزار و ۳۰۰ نفر بودند که در حال حاضر این آمار به یک هزار و ۳۵۰ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: برخلاف اینکه به دلیل برخی شاخص‌های اقتصادی تصور می‌شود کارگران متقاضی و افراد زیر پوشش بیمه بیکاری در استان نسبت به گذشته بیشتر باشد، اما در استان روند کاهشی بوده که شاخصی مثبت است.

به گفته رحیم‌زاده، در حال حاضر بیش از ۱۲۶ هزار کارگر در افزون بر ۱۴ هزار کارگاه واقع در نقاط مختلف استان اردبیل فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، نرخ بیکاری رسمی اعلام شده در استان اردبیل حدود ۱۶ درصد برابر با حدود ۶۵ هزار نفر است ولی برخی مراجع که آمارهای کشوری بیکاری را اعلام می‌کنند، نرخ بیکاری در این استان را حدود ۱۰ درصد اعلام کرده‌اند.

استان اردبیل با جمعیت افزون بر یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر در شمال‌غربی ایران همجوار با استان‌های آذربایجان‌شرقی، گیلان، زنجان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});