• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 10 October - 2024
3

تفاهم آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز در تشکیل کارگروه «آب و شهر»

  • کد خبر : 157464
  • 17 مهر 1403 - 14:30
تفاهم آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز در تشکیل کارگروه «آب و شهر»
یازاکو - کارگروه «آب و شهر» در راستای مدیریت منابع آبی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی بر اساس تفاهم آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز تشکیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، در جلسه‌ای با حضور “فاطمه کشاورزی”، مدیر روابط عمومی و مدیر پروژه اطلاع رسانی طرح تعادل بخشی آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی و “مهدی حافظ‌زاده”، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری کلانشهر تبریز، دو نهاد مهم استان به توافق رسیدند تا کارگروهی مشترک تحت عنوان «آب و شهر» تشکیل دهند. این کارگروه در راستای اهداف پروژه اطلاع رسانی طرح تعادل بخشی و به‌منظور افزایش هم‌افزایی بین این دو دستگاه در حوزه مدیریت منابع آبی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی پیرامون بحران آب طراحی شده است.

کشاورزی در این نشست با اشاره به اهمیت حفظ منابع آبی به‌ویژه آب‌های زیرزمینی، خاطرنشان کرد: تشکیل این کارگروه فرصتی برای تبادل اطلاعات و تولید محتواهای آموزشی در زمینه استفاده بهینه از آب‌های نامتعارف و ضرورت حفاظت از منابع حیاتی آب خواهد بود.

وی افزود: افکار عمومی باید بدانند که منابع آبی محدود هستند و هرگونه بی‌توجهی به مصرف صحیح، تبعاتی جبران‌ناپذیر برای آیندگان خواهد داشت.

حافظ‌زاده نیز با استقبال از این طرح، بر لزوم افزایش همکاری‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی و آموزش شهروندی تأکید کرد.

وی به نقش حیاتی شهرداری در آگاه‌سازی جامعه نسبت به مصرف آب اشاره کرد و گفت: با تولید محتواهای هدفمند و ایجاد پویش‌های تبلیغاتی می‌توانیم شهروندان را به همکاری بیشتر در جهت کاهش مصرف و توجه به منابع آب‌های زیرزمینی و نامتعارف ترغیب کنیم.

این توافق بر لزوم همکاری‌های بیشتر در راستای حساس‌سازی مخاطبان نسبت به موضوع آب و تولید محتوای مرتبط با مصرف آب‌های غیرمتعارف و زیرزمینی تأکید داشت و تشکیل کارگروه «آب و شهر» به‌عنوان یکی از گام‌های اجرایی این برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفت.‌‏

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157464

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});