• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 10 October - 2024
4

فرودگاه‌ های ترکیه به بیش از ۱۷۷ میلیون مسافر خدمات‌رسانی کردند

  • کد خبر : 157620
  • 18 مهر 1403 - 18:00
فرودگاه‌ های ترکیه به بیش از ۱۷۷ میلیون مسافر خدمات‌رسانی کردند
یازاکو - عبدالقادر اورال‌اوغلو، وزیر حمل و نقل و زیرساخت‌ ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که فرودگاه‌های کشور در 9 ماه سال جاری به 177 میلیون و 346 هزار و 498 مسافر خدمات‌رسانی کرده‌اند.

اورال‌اوغلو با اشاره به اینکه در ماه گذشته ۲۱۴ هزار و ۳۱۹ هواپیما در ترکیه تردد داشته است که شامل ۷۹ هزار و ۸۷۲ پرواز داخلی و ۸۷ هزار و ۵۸۳ پرواز بین‌المللی است، گفت: در ماه سپتامبر در مقایسه با ماه مشابه سال ۲۰۲۳، ۲٫۴ درصد افزایش در تردد هواپیماها وجود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو به نقل از عصرترکیه، او با اشاره به اینکه در سپتامبر امسال در مجموع به ۲۲ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۸۲۱ مسافر از جمله ۸ میلیون و ۲۴۹ هزار و ۵۰۵ نفر در خطوط داخلی و ۱۴ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۳۷ مسافر در خطوط بین المللی خدمات رسانی شده است، گفت: تعداد مسافران ما نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱٫۸ درصد افزایش داشته است. میزان بار و محموله های حمل شده در فرودگاه های کشور به ۴۷۸ هزار و ۸۰۳ تن، در خطوط داخلی ۸۵ هزار و ۱۰۸ تن و در خطوط بین المللی به ۳۹۳ هزار و ۶۹۵ نفر رسید.

اورال‌اوغلو با بیان اینکه تعداد فرود و برخاست هواپیماها از فرودگاه ها در ۹ ماه امسال ۶۸۷ هزار و ۱۹۴ فروند در خطوط داخلی و ۶۶۹ هزار و ۱۱۴ فروند در خطوط بین المللی بوده است، افزود که تردد هواپیماها با احتساب روگذرها یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۵۰۱ بوده است.

وی تاکید کرد که تردد هواپیما در پایان سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٫۹ درصد افزایش یافته است.

اورال اوغلو با بیان اینکه میزان بار و محموله جابجا شده در فرودگاه ها در این مدت ۶۸۲ هزار و ۷۳۰ تن در خطوط داخلی و ۳ میلیون و ۲۹ هزار و ۵۲۶ تن در خطوط بین المللی بوده است، خاطرنشان کرد: حجم محموله ها به ۳ میلیون و ۷۱۲ هزار و ۲۵۵ تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۱٫۲ درصد افزایش داشته است.

 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157620

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});