• امروز : پنج شنبه - ۱۹ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 10 October - 2024
2

معاون وزیر: ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن حمایتی در دست ساخت است

  • کد خبر : 157627
  • 18 مهر 1403 - 18:30
معاون وزیر: ۸۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن حمایتی در دست ساخت است
یازاکو - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه اکنون تعداد ۸۰۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن حمایتی در دست ساخت است، اعلام کرد: ساخت و تحویل این تعداد مسکن نیازمند سرمایه گذاری های هنگفت است و تنها برای آماده سازی آنها مبلغی معادل ۶ بیلیارد ریال نیاز است.

ارسلان مالکی روز چهارشنبه در نشست با استاندار آذربایجان شرقی، منابع مالی بانک ها برای ارایه تسهیلات به نهضت ملی مسکن را ۱۶ بیلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تاکنون از این مبلغ یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال به متقاضیان مسکن ملی پرداخت شده است که پنح درصد از تسهیلات تکلیفی بانک های عامل است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از واحدهای مسکن ملی، خود مالکی است، افزود: با این حال آماده سازی زمین مساکن ملی از محل مولدسازی منابع در اختیار وزارت راه و شهرسازی ممکن شده است.

وی تعداد واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی را ۲۹ هزار واحد اعلام کرد که برای تکمیل و تحویل آنها به ۵۸۰ هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز است، ضمن اینکه ۲۰۰ هزار میلیارد ریال هم برای تامین زیرساخت های آنها لازم است.

مالکی با بیان اینکه کار اصلی سازمان ملی زمین و مسکن فراهم کردن خدمات زیربنایی و روبنایی در مسکن ملی است، گفت: نهضت ملی مسکن تنها مربوط به وزارت مسکن و شهرسازی نیست، بلکه طرح دولت است که همه دستگاه های باید کمک کنند.

وی تامین تسهیلات بانکی را یکی از مشکلات اساسی و مهم در نهضت ملی مسکن دانست که بانک ها قرار بود ۲۰ درصد منابع شان را به این امر اختصاص دهند.

ضرورت سرعت بخشی به تکمیل طرح های نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار بر لزوم هم افزایی همه نهادهای مسوول برای حل مشکلات مربوط به طرح های مسکن ملی و شهرک های نوساز در استان تاکید و اضافه کرد: مدیران همه دستگاه های مسوول باید تلاش کنند تا حل مشکلات مسکن ملی در هر ۲ بخش زیربنایی و روبنایی و ارایه تسهیلات بانکی برای تکمیل آنها تسریع شود.

بهرام سرمست حل مشکلات شهرک‌های مسکونی آذربایجان شرقی از جمله تحویل شهرک ولیعصر بناب به شهرداری جهت ارائه خدمات و تکمیل زیرساخت ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: بر همین اساس فاز ۲ شهرک ولیعصر بستان آباد، آماده سازی اراضی ۸۷ هکتاری سنگر داغی مراغه، خاکبرداری اراضی ۳۸ هکتاری شهرک اندیشه تبریز و اراضی ۵۰ هکتاری دانالو عجب شیر مورد مطالبه جدی ماست.

وی خواستار رفع مشکلات شهرک شیخ شهاب الدین در اهر، سایت ۱۴.۹ هکتاری شبستر، شهرک ۱۹.۶ هکتاری هادی شهر، ۷۷ هکتاری میلاد مرند و اراضی ۵ هکتاری آذرشهر را از دیگر مطالبات مدیریت ارشد آذربایجان شرقی از معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد.

سرمست پیشنهاد داد مشکلات شهرک صیاد شیرازی تبریز به منظور ایجاد زیرساخت‌های لازم در آن مورد بررسی قرار گیرد و تدابیر لازم برای حل آن اتخاذ شود.

آغاز ساخت ۸۲ هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه ساخت ۸۲ هزار واحد مسکن در استان شروع شده است، گفت: از این تعداد ۲۱ هزار واحد مربوط به بازآفرینی شهری در بافت فرسوده است که تاکنون تعداد سه هزار و ۷۰۰ واحد به بهره برداری رسیده است.

سید احمد موسوی افزود: همچنین ۱۹ هزار و ۷۰۰ مسکن روستایی نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی در حال ساخت است که تا به حال تعداد ۱۸ هزار واحد آن به بهره برداری رسیده است.

به گفته وی در بخش خود مالکی شهری نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی نیز به تعداد یازده هزار و ۸۰۰ واحد تسهیلات پرداخت شده است.

موسوی با بیان اینکه ۲۹ هزار متقاضی در بخش حمایتی نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی وجود دارد، گفت: از این تعداد یک هزار و ۶۵۰ واحد به بهره برداری رسیده و پی ریزی ۲۰ هزار واحد نیز به اتمام رسیده است.

وی مشکل اصلی نهضت ملی مسکن را تامین زیرساخت ها عنوان و اضافه کرد: بر همین اساس اکنون تعداد ۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید سهند آماده افتتاح است که منتظر تامین زیرساخت هستیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=157627

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});