بهگزارش یازاکو، روشنی ، در نشست خبری با موضوع مشکلات ترافیکی و طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک تبریز اظهار کرد: طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهر تبریز از چند جهت حائز اهمیت است که مهمترین آن مطالبات مردمی د حوزه ترافیک شهری است.
وی افزود: حمل و نقل و ترافیک بر مؤلفههای شهری زیادی تاثیر میگذارد که یکی از آنها اقتصاد شهری است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به بحث عدالت شهری در حوزه ترافیک و حمل و نقل افزود: بحث عدالت شهری یکی دیگر از موضوعات مرتبط با حمل و نقل است که هر ساخت و ساز جدید، مسیرگشایی و تعریض معابر، نیاز به حمل و نقل دارد.
وی با اشاره به آغاز طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک تبریز خاطرنشان کرد: این مطالعات یک بار در سال ۱۳۸۵ انجام شده است که باید سال ۱۴۰۰ تمام می شد و به دلایل مختلفی از جمله کرونا به تاخیر افتاد.
به گفته روشنی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان مجری طرح جامع مطالعات حمل و نقل و ترافیک تبریز یکی از اصلی ترین و تخصصی ترین نهادها در زمینه حمل و نقل و ترافیک است که رزومه خوبی دارد.
وی با اشاره به ضرورت احصای عدم توفیق طرح جامع ترافیک قبلی شهر تبریز بیان کرد: هدف ما انجام مطالعاتی است که سیستم حمل و نقلی ارزان، سریع، عادلانه، پاک به ما ارائه کند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تبریز با اشاره به نقش تقاطعهای غیرهمسطح در کاهش ترافیک شهری نیز گفت: با تکمیل و بهرهبرداری از تقاطعهای غیرهمسطح شهدای قراملک و شهید مالک رحمتی، ترافیک شهری در بازگشایی مدارس به شکل محسوس کاهش یافته بود.
وی همچنین با بیان اینکه دوربینهای ثبت تخلفات رانندگی تنها کارکرد ترافیکی نداشته و نظم انضباط شهری را نیز به همراه دارد، گفت: در فاز اول نصب دوربین ها، به اذعان مراجع ذیصلاح ۲۵ درصد جرائم کاهش یافته است.