• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
1

اقامت ۶۸ هزار گردشگر خارجی در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 158896
  • 30 مهر 1403 - 15:00
اقامت ۶۸ هزار گردشگر خارجی در آذربایجان شرقی
یازاکو - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از اقامت 67 هزار و 820 نفر گردشگر خارجی در استان طی 6 ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، احمد حمزه زاده با اشاره به آمار بازدید گردشگران از استان طی شش ماهه نخست امسال اظهار داشت: در ۶ ماهه اول سال، دو میلیون و ۵۲۰ هزار نفر در واحدهای اقامتی استان، اقامت داشته اند که البته قطعا میزان مسافران ورودی به استان بیش از این مقدار بوده و این آمار مربوط به مراکز اقامتی رسمی استان است.

وی در خصوص تعداد گردشگران خارجی مهمان استان در این مدت گفت: طی شش ماهه نخست امسال ۶۷ هزار و ۸۲۰ نفر گردشگر خارجی در هتل ها اقامت گزیده اند که رتبه اول مسافران خارجی مربوط به عراق بوده و ترکیه، چین، آذربایجان، روسیه، ارمنستان، آلمان، لهستان، پاکستان و اسپانیا در رده های بعدی قرار گرفته اند.

حمزه زاده با اشاره به افزایش مسافران به خصوص از کشور چین گفت: سال گذشته یک تور آشنایی با استان از کشور چین با حضور اینفلوئنسرهای مطرح این کشور برگزار شد که این ۱۲ نفر اینفلوئنسر نزدیک به ۶۵ میلیون مخاطب در فضای مجازی داشتند که قطعا در معرفی استان بسیار تاثیرگذار بوده است.

تلاش برای برقراری پرواز مستقیم از چین به تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ادامه داد: رایزنی ها برای برقراری پرواز مستقیم از چین به تبریز آغاز شده و امیدواریم شرکت های هواپیمایی از این موضوع استقبال کنند.

وی همچنین از بلیط فروشی ۸۵۰ هزار نفری در موزه های استان در شش ماهه نخست سال جاری خبر داده و گفت: در طول این مدت میزان ورود خودروهایی با پلاک غیربومی، ۱۱ میلیون و ۵۳۰ هزار دستگاه بوده که آمار ورود نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. البته تعدادی از این خودروها تنها عبوری بوده و با عبور از استان وارد استانی دیگر و یا مرز شده اند.

حمزه زاده، ایجاد تصویر مثبت از مقصد گردشگری را مهم ترین اصل در توسعه گردشگری دانسته و گفت: همه مسئولین، رسانه ها و مردم استان باید تلاش کنند تا تصویر ذهنی مثبتی از استان در ذهن مخاطبان بیافرینند. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158896

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});