• امروز : دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 21 October - 2024
1

طرح‌های تحقیقاتی توسعه زنجیره ارزش زیتون بین ایران و چین اجرا می‌شود

  • کد خبر : 158902
  • 30 مهر 1403 - 17:00
طرح‌های تحقیقاتی توسعه زنجیره ارزش زیتون بین ایران و چین اجرا می‌شود
یازاکو - مدیر زنجیره ارزش زیتون در استان زنجان گفت: بر اساس توافق انجام شده در وزارت علوم با کشور چین، قرار است ۲ پروژه تحقیقاتی برای توسعه زنجیره ارزش زیتون با همکاری این کشور در ایران و از جمله در شهرستان طارم زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری یازاکو، مهدی شجاعی روز دوشنبه افزود: این طرح های تحقیقی با مشارکت پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و ایران و یکی از مراکز علمی و دانشگاهی کشور چین به منظور ارزیابی مولکولی و بیوشیمی صفات محصولات باغی زیتون در ایران و چین اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه زنجان عهده دار راهبری فناورانه زنجیره ارزش زیتون در کشور است، اظهار کرد: زنجیره ارزش شامل مراحل نهاده ها، تولید، فرآوری، ترانزیت و بازار است که ما در مرحله فرآوری و همچین بازاریابی نیازمند اقدامات توسعه ای هستیم.

شجاعی به اقدامات انجا شده در خصوص راهبری فناورانه زنجیره ارزش زیتون در کشور اشاره کرد و ادامه داد: برنامه سال زنجیره تدوین شده و تلاش ما منظم شدن حرکت و همکاری و انسجام اجزای زنجیره برای تحقق اهداف است.

وی درخصوص ظرفیت های تولید زیتون در استان نیز گفت: این استان در زمینه سطح زیر کشت و میزان تولید محصول زیتون، رتبه نخست کشور را دارد.

شجاعی افزود: بیش از ۲۱ هزار هکتار از مزارع شهرستان طارم شامل باغ های زیتون است و این شهرستان بیش از ۴۰ درصد زیتون کشور را تولید می‌کند.

وی همچنین از برگزاری رویداد ملی توسعه محصولات جدید در صنایع غذایی به میزبانی زنجان در آبان ماه امسال خبر داد و گفت: ۱۹۲ شرکت و واحد تولیدی برای شرکت در این رویداد ملی اعلام آمادگی کرده اند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=158902

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});