به گزارش یاز اکو به نقل آذرقلم، ایمان غنی زاده افزود: کاهش عمر ناوگان اتوبوسرانی نیازمند تامین اتوبوس و نوسازی و بازسازی ناوگان در خطوط ۷۲گانه تبریز و حومه با جمعیت ۱.۸ میلیونی است.
وی اظهار داشت: در زمان کنونی یک هزار و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای تبریز نیاز است در حالی که تعداد اتوبوس فعال موجود در شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ۷۰۰ دستگاه است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: نوسازی ناوگان در کنار ایجاد ساز و کارهای حمل و نقل ترکیبی و ایجاد خطوط پاره خطی به علت کاهش تردد به هسته مرکزی شهر، کاهش ترافیک و جلوگیری از آلایندگی بسیار حایز اهمیت است.
غنی زاده ادامه داد: با توجه به مشکل فوق و شرایط موجود، ارایه راهکارهای اجرایی برای مرتفع شدن مشکلات از طریق تشویق سرمایه گذاری بخش خصوصی و کمک های دولتی بسیار ضروری است.
وی یادآوری کرد: در جهت خدمات دهی حمل و نقل عمومی به شهروندان و تامین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل عمومی (اتوبوسرانی) باید از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی اقدام کرد در غیر این صورت در سال ۱۴۰۰ وضعیت ناوگان با بحران مواجه خواهد شد.
تبریز ۱۱۰۰ اتوبوس کم دارد
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: متوسط عمر ناوگان اتوبوسرانی این شهر به علت تحریمها و عدم امکان خرید اتوبوس جدید، به بیش از ۱۲ سال رسیده است.
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1624
- ارسال توسط : darvazeban1
- بدون دیدگاه