• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

به دستور رهبر انقلاب واردات خودروی آمریکایی ممنوع است

  • کد خبر : 1634
  • 08 بهمن 1399 - 15:04
به دستور رهبر انقلاب واردات خودروی آمریکایی ممنوع است
رئیس سازمان ملی استاندارد در نشستی خبری تاکید کرد که با توجه به دستور مقام معظم رهبری امکان ترخیص خودروهای آمریکایی از گمرک وجود ندارد.

به گزارش یاز اکو به نقل از اصلاحات پرس، نیره پیروزبخت در نشستی خبری درباره وضعیت ترخیص خودروها از گمرک گفت: عموما مشکلات ترخیص کالاها در گمرکات، مربوط به مسائل بانکی یا نداشتن ثبت سفارش است. در بحث خودروهای بنز، بی ام دبلیو و پورشه که اخیرا خبرساز شد هم فقط بحث استاندارد نبوده و قوانین و مقرراتی هم مانند مقررات گمرکی یا اظهار نشدن کالا هم دخیل هستند.

وی افزود: همچنین بر اساس دستور صریح مقام معظم رهبری خودروی آمریکایی، حتی اگر در کشور دیگری تولید شده باشد یا اگر خودرویی محصول کشور دیگری باشد، اما در آمریکا تولید شده باشد، اجازه ورود به کشور ندارد که این موضوع به صورت بخشنامه به گمرکات کشور ابلاغ شده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد همچنین گفت: یکی از افرادی که در مجلس نام و نشانی دارد از من سوال کرد که چرا اجازه واردات خودروهای آمریکایی را نمی‌دهید؟ من در پاسخ گفتم اگر فردی این ماشین‌ها را  در خیابان ببیند به سازمان استاندارد ایراد می‌گیرد که چرا خلاف دستور رهبری عمل کرده است. به همین دلیل هر چقدر هم یک خودرو استاندارد باشد نمی‌توانیم برخلاف ضوابط اجازه واردات بدهیم. همچنین در مورد خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی منع قانونی وجود دارد و نمی‌توانیم با واردات آنها موافقت کنیم.

پیروزبخت با بیان اینکه سازمان ملی استاندارد یکی از سازمان‌هایی است که کمترین مشکل را در این رابطه دارد، چرا که کالای وارداتی را سریع تعیین تکلیف می‌کنیم و با انجام آزمایش‌ها و کنترل‌های لازم اگر کالایی از استاندارد لازم برخوردار نباشد، مشمول عدم انطباق با استاندارد شده و از واردات آن جلوگیری می‌شود، تصریح کرد:  آمار بالایی برای استاندارد در این زمینه وجود ندارد مگر اینکه موردی مانند واردات ۱۴۰ هزار تن ذرت غیراستاندارد مطرح باشد که چند سال پیش اتفاق افتاد و با توجه به اینکه این ذرت‌ها به سلامت مردم لطمه می‌زنند، اگر ۱۰۰ سال دیگر هم در گمرک باقی بمانند با ترخیص آنها موافقت نخواهیم کرد که این مسئله ماندگاری کالا محسوب نمی‌شود. این موضوع درس خوبی شد و بعد ازآن فقط ۱۰ هزار تن نهاده دامی مغایر با استاندارد به کشور وارد شد.

وی افزود: این سازمان آمادگی دارد تا نسبت به ورود خودروهایی که محدودیت‌های یاد شده را نداشته و در عین حال استانداردهای ۸۵گانه را پاس می‌کنند، با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اجازه دهد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1634

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});