• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

وزیر امور خارجه ارمنستان چرا استعفا داد؟

  • کد خبر : 16643
  • 07 خرداد 1400 - 13:16
وزیر امور خارجه ارمنستان چرا استعفا داد؟
یاز اکو- وزیر امور خارجه ارمنستان آرا آیوازیان استعفا داد. اصلی ترین دلیل استعفای وی این است که او نمی خواهد در امضای توافق نامه مرزی جدید "شریک جرم" باشد.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از قاینار اینفو، آرا آیوازیان فرزند یک آذربایجانی به نام قدرت خانجانوف است که در روستای حاجی قبول متولد شده است، گمان می رود استعفای او نه تنها تصمیم خود او بلکه درخواست فرانسه از او بوده است.
هنگامی که آیوازیان پس از پایان جنگ دوم قره باغ به عنوان وزیر خارجه ارمنستان منصوب شد، خبرهایی از نزدیک بودن وی با دیاسپورای ارمنی در فرانسه گزارش شد. پاریس بلافاصله پس از انتصاب وی در طرح موضوع “خودمختاری” قره باغ و فعالیت وی به عنوان وزیر در این مسیر نقش داشت.
این منبع می افزاید: فرانسه که از روند حل مناقشه قره باغ کنار گذاشته شده است، می خواهد به عنوان یکی از اعضای گروه مینسک با طرح موضوع “خودمختاری قره باغ” به منطقه برگردد. تصادفی نبود که ایوازیان پس از پایان جنگ دوم قره باغ رسماً مسئله “خودمختاری قره باغ” را مطرح کرد. با استعفای ایوازیان فرانسه به پاشینیان پیام داد که سند جدید را قبول نکرده است.
بعید نیست که بعد از استعفاء، ایوازیان به فعالیت سیاسی بپیوندد و او چهره جدید فرانسه و به طور کلی دیاسپورای ارمنی در پالت سیاسی ارمنستان باشد. انتظار می رود پاریس در اپوزیسیون سیاسی ارمنستان کمی فعالتر شود.
جزئیات قابل توجه دیگری نیز در این استعفاء وجود دارد: برخلاف ادعاهای پاشینیان، توافق نامه مرزی جدید صددرصد به نفع ارمنستان نخواهد بود، بلکه براساس خواسته های آذربایجان خواهد بود، در غیر این صورت ایوازیان در مشارکت برای امضای توافق نامه خودداری نمی کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=16643

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});