به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نیویورک تایمز، عده ای از کارشناسان در این خصوص اظهارنظر کردند.
هوانگ هو وون رئیس انجمن ایمنی هوانوردی کره جنوبی گفت: خلبانان معمولاً در صورت از کار افتادن ارابه فرود برای فرود عجله نمی کنند، اما در این مورد خلبان فکر کرده است که وقت ندارد.
به گفته بک سئون جو استاد امنیت عمومی در دانشگاه سایبری کره جنوبی، خرابی ارابه فرود ممکن است به دلیل خرابی موتور باشد که خلبان را مجبور کرد ظرف چند دقیقه وارد عمل شود.
همچنین کوتاه شدن باند از ۲٫۸ کیلومتر به ۲٫۵ کیلومتر به دلیل کارهای ساختمانی نیز باعث این فاجعه شد. در آن زمان هواپیما دورتر از حد معمول فرود آمد و این فاصله کافی نبود.
برخی از کارشناسان متقاعد شده اند که اگر آنتن بتنی در انتهای باند وجود نداشت، می شد از این حادثه جلوگیری کرد، انفجار درست پس از برخورد هواپیما به آن رخ داد.