به گزارش پایگاه خبری یازاکو، دویستوچهلودومین جلسهٔ علنی این شورا در عمارت تاریخی ساعت برگزار شد.
در این جلسه، دفترچه تعرفه عوارض محلی پیشنهادی شهرداری تبریز در سال ۱۴۰۴، با حضور اعضای شورای اسلامی شهر تبریز مورد بررسی قرار گرفت و با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر، بررسی این دفترچه به پایان رسید.
غلامرضا احمدی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه، اعیاد شعبانیه و روز پاسدار را تبریک گفت و اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز را مدیون پاسداران انقلاب اسلامی هستیم.
در این جلسه با تصویب اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، بهای بلیت سازمان حملونقل ریلی، با کارت اعتباری ۴ هزار و ۴۰۰ تومان و با بلیت کاغذی ۵ هزار تومان اعلام شد.
همچنین با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، نرخ عوارض مربوط به صدور مجوز ورود به محدوده طرح زوج و فرد پس از تصویب شورای ترافیک استان به صورت روزانه مبلغ ۸۰ هزار ریال مصوب شد.
یاسین بجانی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز بر ضرورت اجرای تمهیدات لازم در راستای محدودیتهای ترافیکی جهت حفظ هویت تاریخی مرکز شهر تبریز تاکید کرد و گفت: حملونقل ترکیبی باید جریان پیدا کند و دغدغه حملونقل عمومی، دغدغه همه اعضای شورا است.
روحالله رشیدی، رییس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص، گفت: محدوده مرکزی شهر تبریز هم نقش پایانه و هم نقش بازار دارد که باید در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.
حجتالاسلام سیدکاظم زعفرانچیلر، عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص گفت: بنیادیترین اصل برنامهریزی آمار است و بدون آمار، سیاستگذاری ممکن نیست. درخصوص ترافیک شهری نیز باید از سوی مبادی پژوهشی، تحلیلهای علمی ارائه شود.
غلامرضا احمدی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه، با اشاره توجه دادستانی به مسئله آرامستانهای تبریز، گفت: در این خصوص جلسهای با حضور دادستان تشکیل شد و تصمیمات مناسبی گرفته شد.
علی راستی در ادامه عنوان کرد: از وقتی که بنده عضو شورا شدهام، گفته شده است که نوسازی اتوبوسهای شهر انجام گرفته اما با این حال تعداد آن کم است، برای بنده سوال است که برای افزایش تعداد اتوبوس چه کاری میتوان انجام داد.
روح الله رشیدی نیز بیان کرد: از نظر بنده اتوبوس برای شهر تبریز اولویت نبوده بلکه فوریت است، به هر نحوی که امکان دارد بهتر است اتوبوس مورد نیاز برای شهر را تهیه کنیم.
علیرضا نوای باغبان با اشاره به اینکه اگر هزینهای که برای فراهم سازی اتوبوس در نظر گرفته شده بود، اما محقق نشده به این معناست که شهرداری این هزینه را جای دیگری صرف کرده است، تاکید کرد: اما اگر بودجه در همین بخش هزینه شده نمیتوان به شهرداری خرده گرفت.
وی عنوان کرد: اتوبوس وارداتی نبوده و تولیدی است و تولید اتوبوس نسبت به نیاز جامعه کم است، بنظر بنده بودجهای که برای حمل و نقل عمومی در نظر گرفتهایم کافی است.