• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
14

صنعت چرم و کفش در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کند

  • کد خبر : 1712
  • 09 بهمن 1399 - 22:45
صنعت چرم و کفش در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کند
به گزارش پایگاه خبری یاز اکو معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی بر ایجاد رقابت‌پذیری در صنعت چرم و کفش استان تأکید کرد و گفت: تحقق این موضوع جز با وصل شدن این صنعت به حوزه‌های دانش و فناوری و سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی جهانگیری روز پنجشنبه در وبینار طرح مزیت استانی با موضوع شناسایی و تقویت زنجیره ارزش صنایع و فعالیت‌های مرتبط با تولید کفش، با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی و تبریز در صنعت چرم و کفش، افزود: تبریز قطب این صنعت است و همه باید برای توسعه و تقویت آن کمک کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت چرم و کفش در شرایط تحریم مشکل چندانی نداشته است، افزود: در یک شرایط عادی که امکان واردات و حضور شرکت‌های خارجی در بازار کشور فراهم باشد وضعیت متفاوت خواهد بود.

جهانگیری با بیان اینکه به‌رغم کارهای خوبی که در صنایع استان انجام شده، اما روند کار همچنان به شکل سنتی است، افزود: صنایع ما از نظر کیفیت مواد اولیه، تولید، بازاریابی و فروش، در حدی نیستند که با رقبای قدرتمند جهانی رقابت کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید صنایع خود را رقابت‌پذیر کنیم، گفت: تحقق این موضوع نیازمند وصل شدن به حوزه‌های دانش و فناوری و سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه مدیریت استان از سال ۹۲ به صورت جدی به دنبال ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است، افزود: تمام تلاش بخش‌های اجرایی این بوده است که از ظرفیت دانشگاهیان برای توسعه بخش‌های مختلف صنعت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنایع فعال در صنعت چرم و کفش، جزو صنایع کوچک هستند و امکان سرمایه‌گذاری در حوزه تحقیق و توسعه را ندارند، ایجاد یک سیستم نوآوری برای این صنعت در استان ضروری است.

جهانگیری با بیان اینکه بخش‌های دولتی و خصوصی استان برای تحقق این موضوع آمادگی کامل دارند، گفت: دانشگاه‌های استان بویژه دانشگاه صنعتی سهند، دانشگاه هنر اسلامی تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز هم پای کار هستند؛ ضمن اینکه در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و علمی کاربردی نیز ظرفیت‌های بسیار خوبی در استان داریم.

وی اضافه کرد: حلقه تکمیلی این زنجیره، همکاری دستگاه‌های ملی است و باید تلاش کنیم تا آنها نیز بیش از پیش اهمیت توسعه صنعت چرم و کفش با استفاده از ظرفیت‌های آذربایجان شرقی را متوجه شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: باید کمک کنیم تا صنعت چرم و کفش به عنوان الگوی موفق از ارتباط صنعت و دانشگاه معرفی شود و بتوانیم این الگو را در صنایع دیگر نیز پیاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به ایجاد مرکز تحقیقات آنتروپومتری پای ایرانی در دانشگاه صنعتی سهند، ضمن اعلام حمایت مدیریت استان از فعالیت این مرکز، بر جلب همکاری دانشگاه‌های استان‌های دیگر برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز در آن تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});