به گزارش یازاکو به نقل از تجارت نیوز، صنعت خودروسازی ایالات متحده همچنان بسیار رقابتی است و ترکیبی متنوع از برندهای ملی و بینالمللی برای سهم بازار رقابت میکنند.
درست است که جنرال موتورز (GM)، تویوتا و فورد بازار را رهبری میکنند، اما عملکرد قوی برندهایی مانند هیوندای، هوندا و استلانتیس نیز نشاندهنده تقاضای مداوم برای طیف گستردهای از خودروسازان، هم برای تولیدکنندگان قدیمی و هم برای بازیگران جدیدی مانند تسلاست. تسلا، با وجود جایگاه برجسته در بازار جهانی خودروهای الکتریکی، هنوز نتوانسته است سهم چندانی از فروش خودروهای جدید در ایالات متحده به دست آورد.
فهرست
سهم بازار خودروسازان
این تصویر سهم بازار خودروسازان در ایالات متحده را بر اساس برند در سال ۲۰۲۴ نشان میدهد.
دادهها بر اساس حجم خام فروش خودروهای جدید و نه نرخ فروش روزانه تهیه شدهاند.
خودروسازان جدید در سه جایگاه اول
جنرال موتورز (GM)، تویوتا و فورد با سهم بازار ترکیبی ۴۵ درصد بر بازار خودروی ایالات متحده تسلط دارند. این تغییر نشاندهنده فاصله گرفتن از «سه خودروساز بزرگ سنتی» (GM، فورد و کرایسلر) است که آخرین بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ پیش از آنکه تویوتا در سال ۲۰۰۷ جایگاه کرایسلر را بگیرد، در صدر قرار داشتند.
عملکرد برندهای آسیایی
هیوندای با سهم ۱۱ درصد از بازار، همچنان یکی از بازیگران قدرتمند باقی مانده است.
هوندا با سهم ۹ درصد، تقاضای مداوم و پایدار برای خودروهای ژاپنی را نشان میدهد.
هرچند مزدا سهم کمتری از بازار آمریکا (سه درصد) دارد، اما بالاترین رشد سالانه را در فروش خودروهای جدید در سال گذشته به ثبت رسانده است.
جایگاه تسلا در بازار آمریکا
با وجود اینکه تسلا بیشترین ارزش بازار جهانی را در میان خودروسازان دارد، سهم این شرکت در فروش خودروهای جدید در ایالات متحده تنها چهار درصد است.
این آمار نشان میدهد با اینکه پذیرش خودروهای الکتریکی (EV) در حال افزایش است و رشد سریعی هم دارد، خودروسازان سنتی همچنان در فروش خودروهای جدید خود در ایالات متحده پیشتازند و سهم بزرگتری از بازار را به خود اختصاص دادهاند.