• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
رئیس جمهور:

اجناس قیمت تعادلی ندارد

  • کد خبر : 1721
  • 10 بهمن 1399 - 9:12
اجناس قیمت تعادلی ندارد
به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، روحانی گفت: صبح مردم به درب مغازه می‌روند اما با قیمت های جدید مواجه می شوند که این نشان می دهد اجناس از قیمت تعادلی خود خارج شده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از طرح های وزارت جهاد کشاورزی با تبریک دهه فجر به ملت فداکار و خانواده‌های شهدا و ایثارگران دوران انقلاب اظهار کرد: به روان پاک شهدا درود می فرستم و به خانواده های آنان به خاطر این ایثار و فداکاری برای تحقق یافتن این هدف بلند در کشور تبریک می‌گویم.

رئیس جمهور بااشاره به صبر، مقاومت و ایستادگی مردم در ۴۲ سال بعد از انقلاب اسلامی به ویژه در سه سال اخیر خاطرنشان کرد: صبر و مقاومت مردم در جنگ اقتصادی تحمیلی بی نظیر در تاریخ بود که شاید نظیر آن را پیدا نکنید و در دهه‌ها و قرن‌های اخیر شاید بسیار اندک باشد که ملتی را چنین تحت فشار قرار داده باشند.

او با اشاره به فشارهای دشمن در سه سال جنگ تحمیلی اقتصادی گفت: ما همیشه در این سه سال نگران بودیم و خدا را گواه می‌گیرم شبی نبود که با خیال آسوده سر به بالین بگذارم؛ در همه این سه سال احساس من همان احساس هشت سال دوران دفاع مقدس و مسئولیت‌هایی که در جنگ داشتم بوده است.

روحانی ادامه داد: بحث من این بود که این هشت سال به نوع دیگری بروز و ظهور پیدا کرده است و امروز در یک جنگ تحمیلی اقتصادی هستیم که بابت این ایستادگی و مقاومت به مردم تبریک می‌گویم.

او خاطرنشان کرد: البته برای مردم بسیار سخت بود اینکه صبح بابت تامین مایحتاج خود مغازه می روند احساس رنج می‌کنند وقتی می‌بینند اجناس از قیمت تعادلی خود خارج شده است. سه سال ما را در تحریم شدید و در یک جنگ بی‌نظیر قرار دادند. منابع مالی ما را در دنیا قفل کرده‌ و نگذاشتند از منابع مالی خود استفاده کنیم و اجازه ندادند نفت و میعانات گازی را صادر کنیم .

رئیس جمهور درعین حال تصریح کرد: اما با همه این اوصاف ملت ما ایستادگی کرد و به رغم همه سختی ها در این ۱۰ ماه امسال حدود ۳۰ میلیارد دلار واردات و بیش از ۲۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ما بوده است. البته این رقم باید بیشتر می بود اما به دلیل کرونا امسال سال سخت‌ی بود و در اسفند، فروردین و اردیبهشت صادرات ما تقریباً تعطیل شد.

روحانی با اشاره به اینکه طرح هایی که امروز افتتاح شد برای ما بسیار اهمیت داشت، گفت: امنیت غذایی برای ما بسیار اهمیت دارد و در قضیه کرونا یک بار دیگر بحث امنیت غذایی را بهتر درک کردیم چرا که کشورهایی بودند که به دلیل ترس از کرونا مواد غذایی داشتند و انبار کرده بودند اما صادر نمی‌کردند. اگر ما در گندم خودکفا نبودیم و در زمینه کالاهایی چون برنج، روغن و شکر شرایط مان نسبت به گذشته متفاوت نبودیم، امسال مردم ما رنج بیشتری را تحمل می کردند.

روحانی تصریح کرد: در این ۷ سال کار بزرگی در بخش کشاورزی انجام گرفته است. البته اصل کار کشاورزی بر عهده کشاورزان است اما در زمینه سرمایه گذاری های بزرگ، دولت باید وارد شود و مردم توان این کار را ندارند. بنده در همین جا از مقام معظم رهبری تشکر می کنم که با درخواست برداشت هشت میلیارد دلار از صندوق توسعه برای طرح آب و خاک در غرب و شمال غرب کشور موافقت کردند.

رئیس جمهور ادامه داد: این همه سدی که ساخته و کانال هایی که ایجاد شده و همچنین تحول های شگرف در عرصه کشاورزی، بخشی از آن به این ۸ میلیارد دلاری باز می گردد که ما در این زمینه توانستیم خرج کنیم و تحول بزرگی را به وجود بیاوریم.

او گفت: مردم ما بدانند که در این هفت سال بیش از ۵۲۱ هزار هکتار زمین در کشور احیا، تجهیز، کانال کشی و زهکشی شده است و همچنین پمپاژها را گذاشتیم و لوله کشی‌ها انجام شد که کار بزرگی بوده است. ۲۹۵ هزار هکتار از این ۵۲۱ هزار هکتار زمین مربوط به خوزستان و ایلام می‌شود و همچنین ۱۰۲ هزار هکتار از آن مربوط به منطقه غرب کشور و طرح های گرمسیری می شود. علاوه بر این ۷۸ هزار هکتار از آن مربوط به زهکشی در استان گلستان است.

روحانی افزود: مردم ما می دانند زمانی که سیل آمد اگر این زهکشی ها نبود، شرایط در گلستان بسیار بدتر از شرایطی می شد که در سال ۹۸ مشاهده کردیم. زهکش‌ها همگی تبدیل به کانال هایی شدند که سیل را از صحرا به دریای خزر منتقل می‌کرد. از سوی دیگر این زهکش‌ها از جان، اموال و زمین‌های مردم محافظت کرد و طرح هایی که ما اجرا می کنیم ثروت کشاورزان را به ۱۰ برابر می رساند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});