• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14
وزارت حمل و نقل و زیرساخت‌های ترکیه:

دستیابی به یک میلیون تن بار، هدف حمل و نقل ریلی ترکیه – ایران در ۲۰۲۱

  • کد خبر : 1728
  • 10 بهمن 1399 - 10:57
دستیابی به یک میلیون تن بار، هدف حمل و نقل ریلی ترکیه – ایران در ۲۰۲۱
یاز اکو - وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ترکیه اعلام کرد: در روند فزاینده‌ی مبادلات حمل و نقل ایران و ترکیه، تمام تدابیر با هدف رسیدن به یک میلیون تن در سال 2021 اتخاذ خواهد شد.

به گزارش بخش ترجمه‌ی پایگاه خبری یاز اکو، به نقل از آژانس خبری آناتولی، وزارت حمل‌ونقل و زیرساخت‌های ترکیه اعلام کرد: امسال در روند حمل و نقل خط آهن ترکیه-ایران، یک میلیون تن حمل بار هدف قرار داده شده و برای رسیدن به این هدف تمام تدابیر مورد نیاز انجام خواهد شد.

در این گزارش آمده است: نمایندگان خطوط ریلی ترکیه و ایران ۱۲ و ۱۳ ژانویه در آنکارا با یکدیگر دیدار داشتند. در این زمینه بین ترکیه و ایران تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که دورۀ جدیدی را در حمل و نقل ریلی با قابلیت ترانزیت ایجاد خواهد کرد.

با وجود محدودیت‌های بهداشتی ناشی از همه‌گیری بیماری کوئید ۱۹ در هر دو کشور، در سال ۲۰۲۰ روزانه سه قطار میان ترکیه و ایران تردد کرده و حمل و نقل به حدود ۵۶۴ هزار تن افزایش یافته است و با توجه به تأثیر چشمگیر دو کشتی باری با ظرفیت ۵۰ واگن در دریاچۀ وان، دستیابی به حمل و نقل یک میلیون تنی میان دو کشور قابل پیش‌بینی است.

این گزارش با بیان این که تصمیماتی برای شروع تردد قطارهای باری با تعرفه‌های مشخص میان ترکیه و پاکستان نیز اتخاذ شده توضیح می‌دهد: «قطارهای باری در این مسیر به شکل مرتب، مداوم و سریع مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت. تعرفۀ هزینه‌های مربوط به حمل و نقل شده مشخص است و در قطارهایی که میان ایران- ترکیه-پاکستان مأموریت حمل و نقل دارند از یک تعرفۀ مشترک استفاده خواهد شد.»

این گزارش حاکی است همزمان با پاکستان، حمل و نقل بر روی خط ریلی ایران- افغانستان نیز آغاز می‌شود و به دنبال تکمیل خط آهن ایران- افعانستان در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰، یک واگن بارگیری شده از ترکیه می‌تواند با گذر از مسیر ترانزیتی ایران تا افغانستان برود. همچنین در ماه‌های آینده با گردهمایی ادارات راه آهن ترکیه، ایران و افغانستان نقشۀ راه برای آغاز حمل و نقل میان ترکیه و افغانستان طرح‌ریزی خواهد شد.

بر اساس گزارش آژانس آناتولی برای استفاده از پتانسیل باری در مسیر چین به ترکیه و اروپا و برعکس، کانال جدیدی از مسیر ایران ایجاد می‌شود و با استفاده از میان‌بر جنوبی جادۀ ابریشم برای حمل و نقل به چین از مسیر ایران، در زمینۀ زیرساخت‌های ریلی لازم کشور گذرگاه، و همچنین در زمینۀ تعرفه‌های رقابتی و مناسب و زمان حمل و نقل، همکاری خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1728

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});