به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یازاکو به نقل از حریت اخبار مربوط به “اخراج” یا “وقفه در استخدام های جدید” یکی پس از دیگری از سوی شرکت های آلمانی که سعی در تثبیت سود کاهشی خود از طریق اخراج دارند، سر و صدایی در بین آلمانی ها ایجاد کرده است.
شایان ذکر است که در میان شرکتهایی که به دلیل مشکلات اقتصادی پس از کووید-۱۹ برای مقابله با افزایش هزینهها و کاهش سودآوری، اخراجهای گستردهای را اجرا کردهاند، شرکتهای بزرگ اقتصاد آلمان، فولکس واگن، تیسنکراپ، دیاچال، کومرتسبانک، دویچه بانک، آئودی، دویچه بان و زیمنس نیز وجود دارند.
اقتصاد آلمان به دلیل ضعف مداوم در بخش تولید، که نقش بزرگتری نسبت به سایر کشورهای منطقه ایفا می کند، شکننده است.
شرکت هایی که ستون فقرات اقتصاد آلمان به عنوان ، بزرگترین اقتصاد اروپا را تشکیل می دهند، به افزایش قیمت انرژی و صادرات وابسته هستند. این کشور برای مقابله با بادهای معکوس اقتصاد کلان ناشی از کاهش تقاضای خارجی که مشکل بزرگی برای اقتصاد آن محسوب می شود، دست و پنجه نرم می کند و پیش بینی می شود پس از دو سال متوالی نزول، امسال نیز رشد اقتصادی ضعیفی را تجربه کند.
بر اساس تحقیقات موسسه تحقیقات اقتصادی کلن (IW Köln)، تنها ۱۷ درصد از شرکت های آلمانی قصد دارند کارمندان بیشتری را در سال جاری استخدام کنند، در حالی که ۳۸ درصد به کاهش اشتغال فکر می کنند.
در حالی که ۴۴ درصد از شرکت های صنعتی خواهان کاهش اشتغال هستند، تنها ۱۴ درصد برای استخدام کارمندان جدید برنامه ریزی می کنند.
از سوی دیگر، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط موسسه Prognos به نمایندگی از انجمن صنعت خودرو آلمان (VDA)، در صورت ادامه روند فعلی در این کشور، تا سال ۲۰۳۵، ۱۴۰۰۰۰ شغل در صنعت خودروسازی از بین خواهد رفت. بین سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳، ۴۶ هزار شغل در بخش خودرو از دست رفته است.