به گزارش یازاکو، غلامرضا رسولزاده روز یکشنبه، با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت آزادراه تبریز – زنجان، اظهار کرد: آسفالت این آزادراه به طول ۲۰۰ کیلومتر در برخی نقاط مشکل دارد و حتی در برخی نقاط دیگر زیرسازی مناسب ندارد که ضمن آسیب به خودرو می تواند عامل تصادفات باشد.
وی افزود: این آزادراه همچنین نیازمند ایمن سازی، خط کشی و تعمیر گاردریلها است.
وی ادامه داد: برای بهبود وضعیت این آزادراه، درخواست تخصیص اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریالی داده ایم و در این راستا کل آزادراه را به چهار قسمت(هر قسمت به طور ۵۰ کیلومتر) تقسیم کرده و قراردادهای مربوطه را با پیمانکارها بسته ایم که در صورت تخصیص اعتبار، امیدواریم بتوانیم مرمت روکش آسفالت، بهسازی و ایمن سازی این مسیر ترددی مهم شمالغرب کشور را انجام دهیم.
رسول زاده گفت: اگر این اعتبار تخصیص یابد می توانیم تا پایان سال، مشکلات این آزادراه را به طور کامل رفع کنیم و تنها مشکل ما فقط تخصیص اعتبار است و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به نمایندگی بانک ملی باید اعتبار نگهداری را تامین کند تا راهداری اقدام به بهسازی مسیر کند.
وی افزود: در طول سال های گذشته عدم اختصاص اعتباری برای نگهداری این آزادراه باعث شده تا امروز شاهد وضعیت بسیار نامناسب این مسیر باشیم ولی رایزنی های مربوطه انجام و قول هایی داده شده تا اعتبار تخصیص یابد.
وی اعلام کرد: روزانه بالای ۶۰ هزار تردد در مسیر رفت و برگشت این آزادراه ثبت می شود که یکی از مسیرهای پرتردد و مهم استان است و تصادفات مختلفی نیز در این مسیر اتفاق می افتد.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تنها درخواست ما برای رفع دغدغه چند ساله مردم استان، تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتباری است و اگر انجام نگیرد به طور قطع رفته رفته وضعیت این مسیر و تصادفات که تا امروز موجب شرمندگی ما از مردم شده است، بدتر خواهد شد.