به گزارش یازاکو، سید رضا قندیلی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در ادامه سیاست های توسعه تجارت خارجی کشور و با تاکید بر نقش استانها در تحقق اهداف صادراتی، دومین نمایشگاه تخصصی صادرات محور با تمرکز بر بازار کشور ترکیه در زنجان برگزار میشود.
وی اضافه کرد: پس از تجربه موفق برگزاری نمایشگاه تجارت ایران و روسیه، این بار مرکز نمایشگاه های بین المللی زنجان میزبان هیات های تجاری و بازرگانان ترکیه ای خواهد بود تا زمینه ساز تعاملات جدید اقتصادی و صنعتی میان دو کشور باشد.
قندیلی با تاکید به تمرکز بر ظرفیت های استانی در عرصه صادرات افزود: برای نخستین بار نمایشگاه صادرات ایران به روسیه در زنجان برگزار شد که با حضور بیش از ۷۰ نفر از اعضای هیاتهای تجاری و جلسات B۲B بسیار موفق عمل کرد.
وی با بیان اینکه اکنون نیز در ادامه این مسیر، رویداد ایران به ترکیه را در پیش رو داریم اظهار داشت: این مهم می تواند به شکلی هدفمند ظرفیت های صادراتی کشور را در معرض دید هیات های تجاری ترکیه ای قرار دهد و قدرت شبکه سازی تجاری میان صنایع، خدمات، بازرگانی و تجارت میان ایران و ترکیه را ارتقا بخشد.
مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی کاسپین زنجان ادامه داد: این نمایشگاه بستری برای معرفی توانمندی های تولیدی و صنعتی کشور و فرصتی برای ارتباط مستقیم و بی واسطه تولیدکنندگان ایرانی با بازرگانان و سرمایهگذاران خارجی به شمار می رود.
وی تاکید کرد: چهار روز برگزاری نمایشگاه در زنجان به هیات های تجاری ترکیه ای امکان می دهد تا از نزدیک با ظرفیت ها، تکنولوژی و کیفیت تولید و توانمندی های صادراتی و زیر ساخت های سرمایه گذاری و توسعه تجارت مشترک ایران و ترکیه آشنا شوند.
به گفته عضو هیات رییسه انجمن نمایشگاه های بین المللی ایران، از طرفی به شرکت های داخلی این امکان را می دهد تا از نزدیک در جریان آخرین دستاورد سایر تولیدکنندگان و فعالان تجاری با کشور ترکیه خود قرار بگیرند، همچنین محصولات خود را به بهترین شکل ممکن در معرض دید مخاطبان و هیات های تجاری کشور هدف قرار دهند.
وی اضافه کرد: کاهش هزینه های شرکت در نمایشگاه های خارجی بازرس انجمن برگزارکنندگان نمایشگاه های خارجی و رویدادهای تجاری و صادراتی ایران همچنین به نقش این نمایشگاه در کاهش هزینه های حضور شرکت ها در مقایسه با مشارکت در نمایشگاه های خارجی اهمیت دارد.
مدیرعامل نمایشگاه بینالمللی کاسپین زنجان ادامه داد: مشارکت در نمایشگاه های خارجی، مخصوصاً در کشورهایی مثل ترکیه و یا سایر کشورهای هدف معمولا با هزینه های بسیار زیاد و پیش بینی نشده ای که موثر از ارایه خدمات و تغییرات نرخ است همراه می شود و در نهایت درصورت عدم دستیابی به خریداران بالقوه با شکست روبه رو می شوند.
وی نقش نمایشگاه ها در دیپلماسی اقتصادی کشور را یادآور شد و گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی در مراکز استانی کشور، نه تنها به معرفی ظرفیت های بومی کمک می کند، بلکه می تواند منجر توسعه روابط فرهنگی از جمله خواهرخواندگی شهرها، توافقات اقتصادی و حتی زیرساختی بین ایران و کشورهای هدف شود.
قندیلی خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی تجارت ایران و ترکیه به مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت ایران از تاریخ ۱۸ تا ۲۱ آبان ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان زنجان برگزار می شود و علاقه مندان می توانند با شماره های تلفن ۹-۳۳۴۱۴۰۰۰ با پیش شماره ۰۲۴ تماس حاصل و یا به وب سایت www.zanjanfair.com مراجعه کنند.