• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Monday - 5 May - 2025
1

سامانه Voip در مناطق، سازمانها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز راه اندازی شد

  • کد خبر : 178729
  • 14 اردیبهشت 1404 - 19:36
سامانه Voip در مناطق، سازمانها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز راه اندازی شد
یازاکو - مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز، از راه‌اندازی سامانه تلفن تحت شبکه (VoIP) در مناطق و سازمان‌های شهرداری تبریز خبر داد.

محمد رضا کاظمی با اشاره به کاهش هزینه‌های مکالمات به عنوان یکی از مهم‌ترین دلایل پیاده‌سازی این سیستم، اظهار کرد: راه‌اندازی سیستم VoIP موجب صرفه‌جویی چشمگیری در هزینه‌های ارتباطی می‌شود، چرا که این سیستم برخلاف سانترال، به علت مجزا بودن از سیستم‌های مخابراتی، کاملاً تحت شبکه داخلی شهرداری بوده و هیچ هزینه‌ای بابت مکالمات داخلی به مجموعه تحمیل نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری تبریز تصریح کرد: با پیاده‌سازی این سیستم، تمامی ارتباطات داخلی میان پرسنل و یا در صورت نیاز به کنفرانس‌های ویدئویی در بستر شبکه انجام می‌شود و مکالمات میان مدیران و کارمندان سازمان به صورت کاملاً رایگان صورت می‌پذیرد.

وی افزود: باتوجه به گسترش و بهبود شبکه ارتباطی شهرداری تبریز در بستر فیبرنوری، لزوم استفاده از سرویسهایی با تکنولژیهای جدید بیشتر احساس میشود فلذا باتوجه به بررسی های کارشناسی انجام شده و لزوم کاهش هزینه در شهرداری تبریز در بستر آی تی ، پیشنهاد و راه اندازی سرویس voip در دستور کار سازمام فناوری اطلاعات شهرداری تبریز قرار گرفت که بصورت پایلوت این سرویس در سازمان راه اندازی وبعد از بومی سازی سرویس هم اکنون بدون هرگونه مورد فنی با بالاترین کیفیت صدا در حال بهره برداری میباشد .

کاظمی خاطر نشان کرد: براساس سیستم مذکور، برای هر یک از پرسنل کد هشت رقمی اختصاص یافته که به وسیله آن امکان برقراری تماس میان کلیه کارمندان شهرداری که به این سیستم دسترسی دارند میسر می‌شود.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز تصریح کرد: از مزیتهای این سرویس میتوان به کاهش و حذف خطوط تلفن شهری که باعث کاهش بسیار بالای هزینه های خطوط مخابراتی میشود و انتقال به سرویس باعث یکپارچگی خطوط و امکان ارائه بیش از ۱۰ هزار خط تلفن در بستر sip-trunk فیبر اختصاصی شهرداری تبریز خواهد بود که در صورت اعلام نیاز هر منطقه و یا سازمان شهرداری تبریز امکان ارائه این سرویس با پیش شماره خط اختصاصی چهار رقمی ۴۱۵۱ خواهد بود و همچنین قادر به رصد مقدار کارکرد وتماسهای ورودی و خروجی در این بستربا کمک نرم افزار اختصاصی ارائه شده در این حوزه خواهیم بود .

گفتنی است: این سرویس بصورت ۲۴ ساعته آماده ارائه سرویس بوده است و همچنین سرور مستقر بصورت متناوب توسط کارشناسان پایش و درصورت از کار افتادن سرور این سرویس به هر دلیلی باتوجه به سیاستهای اتخاذ شده و پشتیبان در کمترین زمان ممکن سرویس پشتیبان جایگزین خواهد شد .

شایان ذکر است: این سرویس در شهرداری منطقه هشت، سازمان های مدیریت حمل ونقل بار و سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، توسعه و عمران عون بن علی و پارک حاشیه ای راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=178729

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});