به گزارش یازاکو، حمیدرضا حاجی بابائی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه مدیران مدارس و همایش گرامیداشت هفته معلم عجبشیر، با بیان اینکه آموزش و پرورش نجات بخش هر جامعه و کشوری است؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، افتخار بزرگی در راستای توسعه عدالت آموزشی، کسب کرده است اما اگر صادقانه به قضیه نگاه کنیم، جایگاه معلم باید تعریف بهتری در جامعه داشته باشد. اگر جایگاه معلم به درستی در جامعه تعریف شود، همه مسائل و چالشهای نظام تعلیم و تربیت حل خواهد شد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ راهکار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است که هر کدام از آنها تعلیم و تربیت را به مسیر درست و صحیحی که برخاسته از ارزشها و باورهای نظام جمهوری اسلامی ایران است، میبرد. بهترین راهکار برای تحول و کسب استانداردهای لازم در آموزش و پرورش، عمل به همین سند تحول بنیادین است.
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مهم در قالب سند تحول بنیادین رتبه بندی معلمان است، به اقدامات انجام شده به این منظور اشاره و خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد موفقیت در عرصههای مختلف کشور باشیم، باید آموزش و پرورش خوب داشته باشیم.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش میثاق ملی ما بوده و اکنون لازم است مشخص شود تا این سند چه میزان تحقق پیدا کرده است.
حاجی بابایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ثمره کار۵۰۰ محقق دانست و افزود: سند دیگری که در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش قرار دارد برنامه درسی ملی است
امسال۱۴۰۱کلاس درس در قالب ۲۳۱ پروژه در آذربایجان شرقی ساخته می شود
اسفندیار صادقی مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با بیان اینکه مدیران مدارس، عاملان تحول در تعلیم و تربیت هستند، اظهار کرد: با راهبری خوب در مدارس میتوان شاهد اتفاقات خوب در کف مدارس بود.
وی با اشاره به همت جدی دولت در توسعه فضای آموزشی گفت: نهضت توسعه عدالت در فضای آموزشی، اتفاق مهمی در راستای کیفیتبخشی و استانداردسازی فضاهای آموزشی کشور بوده و در این راستا در استان ما نیز اقدامات گستردهای در حال انجام است.
صادقی با اشاره به تعهد ۲۳۱ پروژه در استان تا پایان سال جاری بیان کرد: در قالب این پروژه ۱۴۰۱ کلاس درس در استان به نظام آموزشی اضافه خواهد شد.
وی با قدردانی از زحمات مدیران مدارس گفت: مدیران و عوامل اجرایی مدارس کارکردهای گستردهای در آموزش و پرورش دارند که عمل دقیقتر به این وظایف میتواند وضعیت مطلوبتری را ایجاد نماید.
صادقی با تاکید بر داشتن نگاه پدرانه یا مادرانه به دانش آموزان گفت: آسیبهای نو پدید زیادی فرزندان ما را تهدید میکند که باید در قالب طرح نماد نسبت به آن جدیت داشت تا غربالگری دقیقی صورت بگیرد.