• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
14
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی:

خروج مرغ زنده از آذربایجان غربی ممنوع است، تامین میوه شب عید

  • کد خبر : 1811
  • 11 بهمن 1399 - 8:35
خروج مرغ زنده از آذربایجان غربی ممنوع است، تامین میوه شب عید
یاز اکو - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به افزایش جوجه ریزی و تولید مرغ در استان گفت: خروج مرغ زنده همچنان از استان ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، نادر صادقی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: با وجود ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان تولید کنندگان استان می‌توانند بخشی از تولیدات خود را به صورت لاشه به استان‌های همجوار صادر کنند.

وی با انتقاد از افزایش قیمت تخم مرغ در استان، گفت: متأسفانه با وجود تأمین فرآورده‌های دامی توسط دولت برای مرغداران، تولید کنندگان تخم مرغ استان بدون توجه به مصوبات تنظیم بازار تخم مرغ تولید شده خود را به صورت آزاد به بازار عرضه می‌کنند که این موضوع قابل قبول نیست و دستگاه‌های نظارتی باید به جد پیگیر این موضوع شده و با متخلفان برخورد قانونی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فرار رسیدن روزهای پایانی سال و نیاز بیشتر بازار به میوه شب عید، گفت: هیچ مشکلی از بابت تأمین میوه شب عید از جمله سیب و پرتقال در استان وجود ندارد.

صادقی با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از استان‌های تأمین کننده سیب در کشور انتخاب شده گفت: هیچ مشکلی از بابت تأمین سیب شب عید برای کشور از طرف استان وجود ندارد و با تعیین مباشر، پرتقال مورد نیاز استان برای شب عید نیز از استان مازندران تأمین و در روزهای پایانی سال در اختیار مردم استان قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در خصوص ایجاد خط سبز برای صادرات محصولات کشاورزی استان نیز گفت: بر اساس اعلام گمرک آذربایجان غربی خط سبز و ویژه در گمرک تمرچین و بازرگان برای صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب ایجاد شده و صادر کنندگان می‌تواند محصولات کشاورزی خود را بدون معطلی از این مسیر صادر کنند.

در این جلسه در خصوص روند صادرات سیب از استان و نحوه تهاتر برای واردات موز و نارنگی پاکستانی و همچنین توزیع شکر و برنج دولتی گزارشی ارائه شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});