به گزارش یازاکو، حکیمه غفوری در نشست مشترک شهرداری و آموزشوپرورش استان آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت و نقش بنیادین تعلیم و تربیت در توسعه کشور، اظهار داشت: بهعنوان کسی که تجربه مدیریت مدرسه را داشتهام، با اطمینان میگویم که مدیریت شهری برای سرپا نگهداشتن مدارس، همراه و دغدغهمند وارد میدان شده است. اما این موضوع نباید منجر به این شود که دولت و آموزشوپرورش بار مسئولیت را از دوش خود بردارند.»
وی با تأکید بر اینکه نگاه شورای ششم در این مسیر حمایتی و مسئولانه بوده است، افزود: شهرداری با محبت و روحیه مشارکتجویانه وارد عرصه خدمترسانی به مدارس شده اما معنی آن این نیست که از سوی دیگر نهادها مسئولیتی احساس نشود. ما عقب ننشستهایم و همچنان در کنار آموزشوپرورش هستیم.
غفوری با اشاره به یکی از چالشهای مهم پیشروی آموزشوپرورش گفت:مسئله سرویس مدارس همچنان بلاتکلیف است. آموزشوپرورش در این زمینه مسئولیتپذیری لازم را ندارد و خانوادهها نیز دچار سردرگمی شدهاند. یکی از دلایل اصلی ترافیکهای سنگین مقابل مدارس همین موضوع است؛ چرا که والدین ناچارند شخصاً فرزندان خود را جابهجا کنند.
وی خواستار افزایش تعامل و اتخاذ تصمیمات مشترک میان شهرداری و آموزشوپرورش در این زمینه شد و ادامه داد: با وجود جمعیت سنگین دانشآموزی در تبریز، تنها دو اردوگاه دانشآموزی در سطح شهر فعال است که پاسخگوی نیاز موجود نیست. پیشنهاد میکنم با بازنگری در وضعیت برخی پارکها، در هر منطقه یک اردوگاه دانشآموزی تعریف و بازسازی شود.
عضو شورای شهر تبریز همچنین بر بهرهبرداری چندمنظوره از فضاهای موجود در مدارس تأکید کرد و گفت: حیاط مدارس در ساعات غیرآموزشی میتواند به محیطی ایمن و شاداب برای بازی و اوقات فراغت دانشآموزان تبدیل شود. انتظار میرود آموزشوپرورش این موضوع را بهطور جدی پیگیری کند.
وی در پایان با اشاره به نقش مدارس در ایجاد ترافیک شهری خاطرنشان کرد: مدارس بهنوعی ترافیکزا هستند و برای کاهش آثار آن، نیازمند تدابیری علمی و اجرایی از سوی هر دو نهاد هستیم.