• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13
عضو شورای شهر تبریز گفت؛

مشق شب شهرداری تبریز به شورا!

  • کد خبر : 1818
  • 11 بهمن 1399 - 8:44
مشق شب شهرداری تبریز به شورا!
یاز اکو - شهرداری تبریز بجای اینکه لایحه بودجه را به شورا ارائه دهد، یک نامه شبیه مشق شب داده است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس؛ محمدباقر بهشتی اظهار کرد: شهرداری قانونا باید لایحه بودجه را به شورای شهر ارائه دهد؛ لایحه بودجه شهرداری همانند بودجه کل کشور، یک مجموعه چند جلدی است که دولت به مجلس ارائه می‌دهد؛ به طوری که شهردار تهران نیز یک بودجه این چنینی را تهیه کرده و به شورای شهر ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه لایحه بودجه شامل ماده واحده، تبصره ها و جداول است؛ در ماده واحده ارقام منابع و مصارف کل بودجه قید می‌شود، افزود: منابع از سه قسمت «درآمدها»، «واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای» و »دارایی‌های مالی» و مصارف نیز از «هزینه‌ها»، «تملک دارایی‌های سرمایه‌ای» و «تملک دارایی‌های مالی»  تشکیل می‌یابد.

بهشتی اذعان داشت: تفکیک بودجه یعنی منابع و مصارف شهرداری مرکز و مناطق آن، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته نیز در لایحه باید قید و تبصره‌ها، ریز دستورالعمل منابع و مصارف و شرح اطلاعات کافی آن باید تسلیم شورای شهر شود.

شهرداری تبریز اصلا نمی‌داند لایحه بودجه چیست!

عضو شورای شهر تبریز، متذکر شد: شهرداری تبریز اصلا نمی‌داند لایحه بودجه چیست! چرا که بجای اینکه لایحه بودجه ارائه دهد یک نامه شبیه مشق شب داده و در این نامه مواردی آورده است که پیوست ندارند و جداولی قید شده که اصلا معلوم نیست چه هستند؛ در حالی که بودجه یک سند رسمی است که تمام صفحات آن را باید شهردار امضاء کند.

وی اعلام کرد: فکر نمی‌کنم در ایران شهرداری پیدا شود که در این حد نسبت به ارائه لایحه بودجه ضعیف و ناوارد عمل کرده باشد؛ این اسمش لایحه بودجه نیست نامه بودجه است.

بهشتی ادامه داد: بنده نامه‌ای به رئیس شورای شهر نوشته و درخواست کردم این نامه بودجه را به شهرداری عودت دهند تا شهردار مکلف شود لایحه بودجه مناسب شهرداری را نوشته و با تمام مستندات تقدیم شورا کند.

عضو شورای شهر تبریز یادآور شد: مرکز پژوهش‌های شورا از یک ماه قبل دوره آموزشی بودجه را برای پرسنل شهرداری برگزار کرده است اما کارشناسان بودجه‌نویسی شهرداری هیچ کدام در این دوره شرکت نکرده‌اند؛ در واقع برخی پرسنل شهرداری تبریز نه تنها ضعیف و ناکارآمد هستند؛ بلکه خود را بسیار توانمند تصور کرده و حاضر نیستند ضعف.های خود را برطرف کنند.

بهشتی به موضوع متمم بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تبریز هم اشاره کرد و با انتقاد از عملکرد واحد بودجه شهرداری در این رابطه گفت: متمم بودجه سال ۹۸ بودجه شهرداری تبریز هنوز کامل نیست و به دلیل عدم ارائه اطلاعات کافی، هنوز در شورای شهر تصویب نشده است، از این رو نمی‌توان نسبت به تفریغ بودجه سالانه نیز اقدام کرد و این نقص بزرگ در سیستم بودجه‌نویسی و امور مالی شهرداری تبریز است، در حالی که این متمم در شهرداری‌های دیگر مانند تهران و مشهد ماه‌هاست که تصویب شده است. 

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});