به گزارش یازاکو، نعمتالله پایان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان ضمن گرامیداشت یاد و نام امام شهدا و شهدای عزیز جبهه مقاومت، به ویژه شهدای جنگ خصمانه اخیر که جان خود را فدای عزت و امنیت ایران اسلامی کردهاند، اظهار داشت: امروز، در مصاف تاریخی که کشور عزیزمان ایران در خط مقدم مقاومت و عزت ایستاده و دشمنان با جنگ ترکیبی رسانهای و نظامی درصدد تضعیف وحدت و فرهنگ ملی هستند، نقش شورای فرهنگ عمومی در تبیین اهداف فرهنگی و تقویت گفتمان ایستادگی، بیش از هر زمان دیگر جدی و حیاتی است.
وی با اشاره به نقش ماندگار سبزپوشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به ویژه رزمندگان پرافتخار لشکر قهرمان عاشورا، افزود: این عزیزان همواره در صف نخست دفاع از اسلام و تأمین امنیت و آرامش مردم بودهاند و در حوادث اخیر نیز با حضور هوشمندانه و اقتدار میدانی خود، چونان سدی مستحکم در برابر تهدیدات خارجی و توطئههای دشمنان ایستادگی کردند. بیتردید، رشادتهای این عزیزان سرمایهای بزرگ برای امیدآفرینی در سطح ملی و اقتدار منطقهای ایران اسلامی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجانشرقی همچنین با تقدیر از رئیس شورای فرهنگ عمومی و استاندار استان، تاکید کرد: رئیس بزرگوار شورا همواره در خط مقدم پاسداشت فرهنگ و ارزشهای اصیل استان تلاش میکنند و مدیریت هوشمندانه و اخلاقمدار استاندار ، الگوی موفق مدیریت راهبردی بحرانها در استان است.
گزارش عملکرد کمیته فرهنگ و رسانه استان
پایان در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیتهای کمیته فرهنگ و رسانه استان پرداخت و گفت: با توجه به نیاز استان و لزوم ساماندهی و ارتقای جایگاه خبرنگاران، طرح سطحبندی اصحاب رسانه براساس تجربه و حرفهای بودن طراحی و پس از تصویب، در سالجاری اجرایی خواهد شد.
اقدامات شاخص صورت گرفته در این حوزه، شامل تشکیل کمیته تخصصی فضای مجازی در کمیته هنر و رسانه، برگزاری دورههای آموزشی سواد رسانهای برای اهالی رسانه، ایجاد پایگاههای تولید محتوای هدفمند، راهاندازی سامانههای اطلاعرسانی و تولید اینفوگرافیک میباشد.
پایان با اشاره به چالشها و خلاهای موجود، بر لزوم افزایش انسجام میان دستگاههای مختلف و ضرورت تشکیل بانک اطلاعات جامع خبرنگاران استان تأکید کرد و افزود: بازنگری و انسجامبخشی این حوزه و تعریف سازوکارهای دقیق برای ارتقای عملکرد و مهارتهای حرفهای خبرنگاران، از اولویتهای اصلی است. در این راستا، خبرنگاران در چهار سطح شاخصبندی شدهاند تا شناسایی، معرفی، تقویت سازمانی و بهرهگیری هدفمند از ظرفیتهای فعال امکانپذیر شود.