به گزارش یازاکو، روح الله رشیدی امروز در سی و هشتمین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به مشکلات رانندگان «بیآرتی»، اظهار کرد: رانندگان این مسیر نگران برخورد با موتورسواران هستند. با نصب راهبندهای دستی، مسیر بیآرتی حداقل برای موتورسواران ایزوله شود تا از تصادفات جلوگیری شود.
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهمیت آغاز پروژهها، خواستار اعلام زمان دقیق اتمام آنها و تدابیر پیشبینی شده برای مدیریت ترافیک در طول اجرای پروژهها شد.
وی تاکید کرد: شهرداری منطقه ۸ باید از نگاه تراکممحوری فاصله بگیرد، وضعیت سنجران بسیار نامطلوب است و مدیریت شهری در قبال این منطقه احساس شرمندگی میکند.
رشیدی افزود: پرسش از ذینفعان منطقه و توجه به خواستههای آنها میتواند نشانهای از عزم جدی شهرداری برای بهبود شرایط باشد. رسیدگی به سنجران باید به اصلیترین دغدغه شورای شهر تبدیل شود.
کمبود پارکینگ در منطقه ۸ تبریز
داوود امیرحقیان، دیگر عضو کمیسیون، به کمبود پارکینگ در منطقه اشاره کرد و خواستار توجه ویژه به این موضوع شد.
وی همچنین یادآور شد: مشاوران در خصوص تغییرات تابلوهای بافت تاریخی منطقه فعال هستند و باید نظرات اعضا به آنها منتقل شود.
احد صادقی، دبیر کمیسیون، بر اهمیت توجه همزمان به زیباسازی و استحکام بخشی ساختمانها تاکید کرد.
رشیدی درباره مسیر بیآرتی منطقه ۸ گفت: اقدامات ایمنسازی این مسیر باید شفاف گزارش شود.
رشیدی با اشاره به مشکلات رانندگان بیآرتی، اظهار کرد: رانندگان این مسیر گاهی مجبور به انجام کارهایی غیر از رانندگی میشوند و نگران برخورد با موتورسواران هستند.
وی پیشنهاد داد: با نصب راهبندهای دستی، مسیر بیآرتی حداقل برای موتورسواران ایزوله شود تا از تصادفات جلوگیری شود.
رشیدی متذکر شد: تصادفات موتورسواران در این مسیرها بسیار زیاد است و رانندگان بسیار ناراحت هستند. اگر در تهران چنین اقدامی جواب داده، میتوانیم به صورت آزمایشی در تبریز نیز این راهکار را اجرا کنیم تا میزان تصادفات کاهش یابد.
شهردار منطقه ۸ گزارش جامعی از برنامهها و بودجه مصوب سال ۱۴۰۴ ارائه داد.
در این گزارش، اقدامات عمرانی شامل آسفالت، کفسازی، مناسبسازی معابر، ایمنسازی مسیر بیآرتی و زمانبندی دقیق اجرای پروژهها مطرح شد. همچنین برنامههای ترافیکی منطقه، گزارش قراردادهای جاری از سنوات قبل و میزان مطالبات پیمانکاران تشریح گردید.
همچنین گزارش شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز درباره آخرین وضعیت ناوگان، نحوه فعالیت، ساماندهی ایستگاهها، وضعیت بیآرتی و قراردادهای خرید اتوبوس جدید ارائه شد.