• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
وزیر میراث فرهنگی:

احیای مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز کار بزرگی است

  • کد خبر : 18643
  • 24 خرداد 1400 - 13:45
احیای مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز کار بزرگی است
یاز اکو - وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تقدیر از مجموعه تلاش های انجام شده برای احیای مجموعه تاریخی «حسن پادشاه» تبریز گفت: مرمت و احیای این مجموعه کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان روز دوشنبه در بازدید از مجموعه تاریخی در حال مرمت «حسن پادشاه» افزود: مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخی ۷۰۰ ساله از کارهای ارزشمند دولت تدبیر و امید است که باید به خوبی در رسانه های بازتاب و عظمت آن برای افکار عمومی، تبیین و تشریح شود.

وی بیان کرد: برای مرمت، بازسازی و احیای این مجموعه تاریخی معظم که از دل خاک و تبریز قدیم بیرون آمده است باید سایر دستگاه ها نیز با اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی همکاری کنند، زیرا این اثر تاریخی و میراثی متعلق به همه مردم این استان و ایران اسلامی است.

مونسان با اشاره به مرمت زیبا و حرفه ای مسجد واقع در مجموعه تاریخی «حسن پادشاه»گفت: در این زمینه باید نهادهایی همچون اوقاف و امور مساجد نیز با وزارت میراث فرهنگی مشارکت و همکاری داشته باشند.

وی اضافه کرد: این مجموعه که در بافت داخلی و قدیمی تبریز قرار دارد، از نظر میراثی و هویت تاریخی این شهر بسیار مهم است و باید توسط رسانه ها به خوبی معرفی شود.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: بیرون آوردن این مجموعه تاریخی از دل خاک و تلاش برای احیای و صیانت آن کار بسیار بزرگی است که در یادها می مامند.

وی بر لزوم تهیه پلان این مجموعه تاریخی توسط میراث فرهنگی تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=18643

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام به خدار حضرت زهرا رسیدگی کنید فقط ۳۰ درصد مرمت شده ۷۰ درصد مانده لطفا به گوش سردار خرمی برسانید و خانه کتلکچی هم همینطور فقط ۵۰ درصدش مرمت شده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});