• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

احتمال واردات واکسن آسترازنکا از هند و روسیه

  • کد خبر : 1870
  • 11 بهمن 1399 - 10:40
احتمال واردات واکسن آسترازنکا از هند و روسیه
یاز اکو- کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، از احتمال واردات واکسن آسترازنکا از مبدأ کشورهایی چون هند و روسیه خبر داد

به گزارش یاز اکو، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران، روز جمعه ١٠ بهمن، از احتمال خرید واکسن آسترازنکا از مبدا روسیه و هند خبر داد و گفت: «هر واکسنی که مبدا ایالات متحده و انگلیس نداشته باشد در شرایط برابر مورد بررسی قرار می‌گیرد».

وی در ادامه گفت: «علاوه بر واکسن روسی، حداقل یک واکسن اروپایی با مبدأ غیر انگلستان، یک واکسن از هند و یک واکسن از چین، در روزهای آتی مجوز ورودشان صادر می‌شود و در آینده تعداد واکسن های مورد تأیید خارجی افزایش پیدا می کند».

کیانوش جهانپور دربارۀ خبر ورود واکسن آسترازنکا هم توضیح داد که این واکسن از مبدأ روسیه و هند مثل سایر واکسن‌ها در شرایط برابر بررسی خواهد شد و در صورت تایید سازمان غذا و دارو موضوع بازرگانی و واردات آن در دستور کار قرار خواهد گرفت».

وی افزود: «علاوه بر اینها، واکسن‌های سبد کوواکس هم در سازمان غذا و دارو در دست بررسی است و به تدریج مجوز مصرف اضطراری آن‌ها از طریق سازمان غذا و دارو صادر خواهد شد».

واکسن آسترازنکا محصول مشترک شرکت داروسازی آسترازنکا و دانشگاه آکسفورد است. شرکت داروسازی آسترازنکا یک شرکت بریتانیایی-سوئدی و چندملیتی داروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن واقع شده و تاکنون مجوز تولید واکسن کرونا را به چند کشور از جمله هند داده است. پیش از این، رهبر جمهوری اسلامی ایران، واردات واکسن های آمریکایی و انگلیسی کرونا را ممنوع اعلام کرده بود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1870

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});