• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

استاد حاج مقصود شکری فرزین، پیشکسوت صنعت کفش تبریز به دیار باقی شتافت

  • کد خبر : 1871
  • 11 بهمن 1399 - 10:36
استاد حاج مقصود شکری فرزین، پیشکسوت صنعت کفش تبریز به دیار باقی شتافت
یاز اکو - استاد حاج مقصود فرزین پیشکسوت صنعت کفش ایران و تبریز به دیار باقی شتافت.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از نصر، عین اله حسین زاده محقق و پژوهشگر صنعت چرم و کفش تبریز در این رابطه گفت: استاد مقصود شکری فرزین موسس کفش فرزین و یکی از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز در سال ۱۳۳۶ در سن ۱۶ سالگی وارد صنعت کفش شد و نزد یکی از اقوام خود به عنوان شاگرد اصول کار کفاشی را یاد گرفت.
وی افزود: ایشان بعدا در یک مغازه کفاشی که کفش رانت بخیه ای چرمی می دوختند به فعالیت خود ادامه داده و با سختی های فراوان کار کفاشی را یاد گرفت و توانست در این صنعت به عنوان یک فرد کاربلد مطرح شود و بعد از مدتی برادر کوچکش علی وارد این صنف شد و با کمک ایشان در تیمچه سعدیه با همکاری هم شروع به تولید کفش به صورت مستقیم، که روزانه ۶ جفت کفش چرم دست دوز تولید و به بازار عرضه می کردند؛ نمایند.
حسین زاده، تصریح کرد: بعد از ۶ سال کار تولید با توسعه تولیدی در تمیچه صاحب دیوان کارگاه تولیدی راه اندازی و تولید را به آنجا انتقال داده و مغازه سعدیه را هم به دفتر فروش تبدیل و در کارگاه جدید با جذب نیروهای جدید روزانه ۴۵ جفت کفش دست دوز تمام چرم تولید کرده و به بازار تبریز و شهرهای مختلف توزیع کردند که کفش های تولید از لحاظ کیفیت در سطح عالی بودند.
وی اضافه کرد: بعد از مدتی و وقتی پسرانش بزرگ شدند؛ ناصر، سعید و وحید به صنعت کفش وارد شده و با کمک آنها فصل جدیدی در کار تولید و برند کفش فرزین شروع شد و در کوچه خوئیی ها ساختمانی بزرگ با کاربری کارگاه خریده و کسب و کارش را رونق داد و در نهایت با افزایش تولید و حرکت به سمت برندسازی، در جاده تهران کوی آهو قطعه زمینی خریداری و کارخانه کفش فرزین را احداث و دستگاه های صنعتی خریداری و تولید را از سنتی به صنعتی ارتقای داد و شروع به تولید کفش های ماشینی با رویه چرم کرد و در این راه پسرانش به او کمک کردند و هر کدام بخشی از کار تولید را برعهده گرفته و با کمک یکدیگر توانستند در کوتاهترین مدت به یکی از بزرگترین تولیدی ها کفش تبدیل شوند.

 مشاور رسانه ای رئیس اتحادیه کفاشان کلانشهر تبریز، خاطرنشان کرد: سرانجام ایشان بعد از سالها کار و تلاش خستگی ناپذیر و فعالیت مستقیم در تولید کفش و تربیت شاگردان زبده فراوان، شامگاه روز دی ماه سالجاری دار فانی را وداع گفته و خانواده گرامی اش و جامعه بزرگ صنعت کفش ایران و تبریز را داغدار کرد.
حسین زاده، اظهارداشت: افسوس و صد افسوس که قدر داشته ها و استادکاران خود را نمی دانیم و وقتی که دیگر در پیش ما نیستند آن وقت به یاد آنها می افتیم که دیگر دیر است. رئیس دبیرخاته همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز، بیان کرد: از این استاد توانمند و پیشکسوت سال گذشته در « همایش تجلیل از پیشکسوتان صنعت کفش تبریز»  با حضور شهردار تبریز و نمایندگان مجلس و رئیس اتحادیه کفاشان تبریز با اهدای لوح تقدیر و تندیس و شال بند پیشکسوتی تجلیل به عمل آمد.
برای این پیشکسوت و استادکار بنام صنعت کفش تبریز از درگاه خداوند متعال رحمت الهی را خواستاریم. روحش شاد و راهش مستدام باد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=1871

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});