به گزارش یازاکو ایزدپناه، در مراسم رونمایی از کتاب بری باخ در خصوص شعر و موسیقی گفت: شعر و موسیقی فعالیتی فراتر از تفریح هستند و فعالیتهایی که همراه با آنها انجام میشود، ماندگاری بیشتری در ذهن کودک ایجاد میکند. او توضیح داد:
«هنگامی که کودکان شعر میخوانند یا موسیقی میشنوند و همراه با آن فعالیت انجام میدهند، هیجانی تولید میشود که موجب افزایش دوپامین در مغز میشود و در پی آن انگیزه و فعالیت ذهنی بالا میرود.»
وی افزود: «ریتم و قافیه در شعر به تقویت مهارتهای تشخیص صدا و آگاهی واجشناختی کمک میکند. همچنین یادگیری اجرای موسیقی تقریباً تمام بخشهای مغز را به چالش میکشد و باعث تقویت تواناییهای شناختی میشود.»
دکتر ایزدپناه در پایان تأکید کرد که نگاه علمی به شعر و موسیقی میتواند ابزار مهمی در تربیت و رشد ذهنی کودکان باشد و به والدین و مربیان توصیه کرد فعالیتهای موسیقایی و شعری را به صورت هدفمند در برنامههای آموزشی گنجانده شود.