• امروز : افزونه پارسی دیت را نصب کنید
  • برابر با : Wednesday - 22 October - 2025
0
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز: 

نوزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر، نقطه عطفی در اقتصاد استان

  • کد خبر : 188903
  • 30 مهر 1404 - 14:10
نوزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر، نقطه عطفی در اقتصاد استان
مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره و گوهرسنگ‌ها به‌عنوان نقطه عطفی در شکوفایی اقتصاد استان و توسعه صنعت نمایشگاهی یاد کرد و اعلام کرد که تبریز با برنامه‌ریزی‌های گسترده، به‌زودی به قطب نمایشگاه‌های تخصصی ایران تبدیل خواهد شد.

حبیب ماهوتی، روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی طلا، جواهر، نقره، گوهرسنگ‌ها و ماشین‌آلات مربوطه، با اشاره به این که حتی در تهران پس از این جنگ، نمایشگاهی برگزار نشد، گفت: طی شش ماه گذشته نمایشگاه‌های متعددی در سطح کشور برگزار شده است و نمایشگاه تبریز پس از جنگ ۱۲ روزه، اولین نمایشگاهی بود که به رغم مشکلات و هزینه‌ها، با هدف فعال نگه داشتن اقتصاد استان برگزار شد.

وی ادامه داد: ما رقیب هم نیستیم بلکه در کنار یکدیگر برای ارتقاء صادرات و اقتصاد نمایشگاهی کشور تلاش می‌کنیم.

وی همچنین از ضعف برگزاری نمایشگاه کفش در سال جاری ابراز تاسف کرد و افزود: امسال مجوز برگزاری ۸۹ نمایشگاه را داریم و ممکن است حتی تعداد بیشتری را نیز برگزار کنیم.

ماهوتی درباره نمایشگاه خودرو گفت: هفته گذشته نمایشگاه خودرو در سطح بسیار بالایی برگزار شد و نمایشگاه تبریز به عنوان محور نمایشگاه‌های خودرویی کشور شناخته شده است. امیدوارم سال آینده این نمایشگاه در سطح بالاتری برگزار شود. همچنین در پیش رو نمایشگاه‌های خودرو سبک و سنگین دیگری خواهیم داشت.

وی با تاکید بر نقش مسئولین استانی و کشوری و همکاری رسانه‌ها بیان کرد: نمایشگاه‌های ما تنها به توانایی‌های خودمان محدود نمی‌شود بلکه حمایت مسئولین استانی و کشوری پشتوانه ماست. رسانه‌ها نیز نقش مهمی در این مسیر دارند؛ متاسفانه صداوسیما تاکنون توجه کافی به نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های صنعتی و بازرگانی نداشته و حتی به برگزاری این نمایشگاه‌ها اشاره نکرده است.

ماهوتی افزود: نمایشگاه بین‌المللی تبریز بزرگ‌ترین نمایشگاه استانی کشور است و در عمل حتی از نمایشگاه تهران پیشی گرفته‌ایم. تا عید نیز نمایشگاه‌های دیگری در پیش داریم.

وی درباره نوزدهمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر گفت: این نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد و از همه می‌خواهیم هر چقدر می‌توانند آن را برجسته کنند. تبریز را به شهر نمایشگاهی ایران تبدیل کرده‌ایم و با ترکیه و بانکوک تفاهم‌نامه‌هایی امضا کرده‌ایم. قول داده‌ایم تبریز را به مرکز نمایشگاهی کشور تبدیل کنیم.

ماهوتی درباره اهداف نمایشگاه اظهار کرد: شکوفایی اقتصاد کشور، توسعه صنعت و افزایش تعداد کارخانجات از اهداف اصلی ماست.

وی به مشکلات صنعت کفش و فرش و قطعات خودرو اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی اختلافات باعث شد که نمایشگاه‌های این حوزه‌ها دچار مشکل شوند؛ اما ما قصد داریم نمایشگاه‌های بسیار بزرگی در این زمینه‌ها برگزار کنیم.

ماهوتی همچنین خبر داد که ثبت‌نام برای نمایشگاه کفش آغاز شده و افزود: کفش ایرانی در روسیه بازار خوبی دارد اما متاسفانه محصولات از روسیه به مسکو صادر و فروخته می‌شود.

وی با اعلام تاریخ برگزاری این نمایشگاه از ۶ تا ۹ آذر ۱۴۰۴ گفت: این نمایشگاه با همکاری اتحادیه طلا و جواهر استان برگزار می‌شود؛ اگرچه به دلایلی به دلیل عدم تعامل، تمایل به همکاری نداشتیم.

ماهوتی تصریح کرد: اتحادیه‌ها حق ندارند برگزارکننده نمایشگاه باشند. همه اتحادیه‌ها برنامه خود را دارند و ما سالن‌های امیرکبیر و پروین را پر خواهیم کرد. ما به امنیت مجموعه اطمینان داریم و نیروی انتظامی را پشتوانه خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد: هرگز نمایشگاه خود را به اتحادیه‌ها واگذار نکرده‌ایم و نخواهیم کرد. اتحادیه اجازه ندارد نمایشگاه برگزار کند و حتی اگر تحریم کنند، ما مقابل آن می‌ایستیم.

ماهوتی با اطمینان خاطر گفت: تصمیم گرفته‌ام تبریز را به قطب نمایشگاه طلا و جواهر کشور تبدیل کنیم؛ همانطور که قبلاً نمایشگاه مرجع مصالح ساختمانی، متافو و خودرو را در تبریز راه‌اندازی کرده‌ایم، باز هم این مسیر را ادامه خواهیم داد. تحریم‌های زبانی اتحادیه تاثیری بر ما ندارد.

وی خبر داد: ۱۰ هزار مترمربع از سالن‌های نمایشگاه پر خواهد شد و بزرگ‌ترین نمایشگاه کشور را مرداد سال آینده برگزار می‌کنیم. در این نمایشگاه از مهمانان خارجی میزبانی خواهیم کرد و با کشورهای خارجی معامله خواهیم داشت.

ماهوتی گفت: هدف ما از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فقط آوردن زرگر یا فروشنده نیست بلکه تمرکز بر تکنولوژی طلافروشی است. از همکاری گمرک، استانداری و صنعت و معدن صمیمانه قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به عرف جهانی زمان برگزاری نمایشگاه‌ها افزود: هیچ نمایشگاهی در دنیا نباید بیشتر از چهار روز طول بکشد و ما نیز به این قاعده پایبندیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=188903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.