به گزارش یازاکو، عیسی اورج زاده، مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی با اشاره به تغییرات ایجادشده در فرآیند اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: در راستای اجرای کامل قانون مالیات بر ارزش افزوده و تحقق اهداف قانون پایانههای فروشگاهی و سامانه مؤدیان، اصلاحاتی در اظهارنامههای مربوط به دورههای تابستان و پاییز صورت گرفته است.
بر اساس این تغییرات، مؤدیان موظفاند اطلاعات خریدهای خود را بهصورت سیستمی و در قالب فایلهای تعیینشده در اظهارنامه درج کنند.
وی تأکید کرد: اجرای این تکالیف، گامی مهم در جهت شفافسازی مبادلات اقتصادی، کاهش فرار مالیاتی و ارتقای عدالت مالیاتی در کشور بهشمار میرود.
پایان اعتبار فاکتورهای کاغذی از دی ماه سال جاری
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی اعلام کرد: بر اساس قانون تسهیل تکالیف که اجرای آن تا پایان آذرماه ۱۴۰۴ تمدید شده بود، از ابتدای دیماه سال ۱۴۰۴ صدور صورتحسابهای الکترونیکی از طریق سامانه مؤدیان الزامی خواهد بود. از این تاریخ به بعد، فاکتورهای کاغذی فاقد هرگونه اعتبار مالیاتی خواهند بود.
لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=189979
- ارسال توسط : پریسا رضاپور
- بدون دیدگاه
