به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذربایجان۲۴، رشاد نبیاف وزیر توسعه دیجیتال و حملونقل این موضوع را در دومین روز از هشتاد و سومین نشست شورای حملونقل ریلی کشورهای مستقل مشترکالمنافع اعلام کرده است.
به گفته او در حال حاضر ساخت دالان زنگه زور که ظرفیتی تا ۱۵ میلیون تن در سال خواهد داشت، بهطور فعال ادامه داردو کارهای مربوط به راهآهن هورادیز–آغبند در سال ۲۰۲۶ به پایان خواهد رسید.
نبی اف افزود: بهطور همزمان آذربایجان در حال کار بر روی بازسازی بخش حدوداً ۲۰۰ کیلومتری مسیر ریلی است که از نخجوان عبور میکند. ما طراحی این خط را به پایان میرسانیم و بهزودی کارهای ساختوساز را آغاز خواهیم کرد. چند روز دیگر “شرکت راهآهن آذربایجان” اجرای این پروژه را شروع خواهد کرد.
وزیر تأکید کرده است که از ماه فوریه امسال بندر بینالمللی باکو در ساختار راهآهنهای آذربایجان ادغام شده است. این کار امکان افزایش چشمگیر کارایی عملیات حملونقل و فرآیندهای لجستیکی را فراهم میکند. در ده ماهه نخست امسال میزان باری که توسط راهآهن آذربایجان در بندر باکو تخلیه و بارگیری شده، حدود ۴۰ درصد افزایش یافته است.
