• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
اردوغان:

کانال استانبول صفحه جدیدی در تاریخ توسعه ترکیه باز می‌کند + عکس

  • کد خبر : 20252
  • 06 تیر 1400 - 10:15
کانال استانبول صفحه جدیدی در تاریخ توسعه ترکیه باز می‌کند + عکس
یاز اکو - رئیس جمهور ترکیه در مراسم کلنگ‌زنی پل سازلی‌دره کانال استانبول تاکید کرد امروز صفحه جدیدی در تاریخ توسعه ترکیه گشوده شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مراسم کلنگ‌زنی پل سازلی‌دره کانال استانبول اظهارداشت: «امروز صفحه جدیدی در تاریخ توسعه و پیشرفت ترکیه گشوده شد. امروز کلنگ یکی از کانال‌های نمونه در جهان را می‌زنیم. کانال استانبول را به عنوان پروژه‌ای برای نجات آینده این شهر می‌دانیم».

وی درباره این پروژه همچنین تصریح کرد: «در دهه ۱۹۳۰، سالانه به طور متوسط ​​۳ هزار کشتی از تنگه بسفر عبور می‌کرد، این رقم امروز به ۴۵ هزار فروند رسیده است. عبور هر ابرکشتی از تنگه بسفر خطر جدید برای شهر به شمار می‌رود. هر دو مسیر شمال، جنوب و شرق-غرب تنگه بسفر، ترافیک سنگینی از نظر تردد کشتی از هر کلاس و ظرفیتی وجود دارد».

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: در صورت تصادف کشتی‌هایی که از محصولات ارگانیک گرفته تا مواد نفتی حمل می‌کنند، حیات طبیعی دریاهای‌مان در معرض خطر قرار می‌گیرند.

افزایش تعداد کشتیها از ۲۵ هزار به ۷۸ هزار فروند

وی با بیان اینکه محاسبات ما نشان می‌دهد که ظرفیت حمل و نقل امن کشتی از تنگه استانبول ۲۵ هزار فروند است، اظهار داشت: پیش بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد کشتی‌هایی که در سال ۲۰۵۰ از کانال «تنگه» استانبول عبور خواهند کرد به ۷۸ هزار فروند کشتی می‌رسد.

اردوغان همچنین درباره دلایل ساخت این کانال گفت: اندازه کشتی‌ها و ظرفیت ترافیکی که از کانال عبور خواهند کرد، ۹۹ درصد ترافیک کنونی در تنگه استانبول را تامین می‌کند. براساس مطالعات، تردد کشتی در کانال استانبول ۱۳ برابر بیشتر از تنگه بسفر خواهد بود.

اردوغان همچنین تاکید کرد: این پروژه همچنین برای محافظت از بافت تاریخی و فرهنگی تنگه استانبول ضروری است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود تصریح کرد: «با توجه به مطالعات علمی، مسیر کنونی به عنوان منطقی‌ترین و کارآمدترین خط از بین ۵ گزینه مختلف انتخاب شده است. طول کانال ۴۵ کیلومتر و سطح مقطع آن ۲۷۵ متر است. عمق آن نیز بدون احتساب کسورات ۲۱ متر تعیین شده است. قصد داریم پروژه کانال استانبول را طی مدت ۶ سال و با هزینه تقریبی ۱۵ میلیارد دلار تکمیل کنیم».

رفع مشکل فشار جمعیتی مرکز استانبول

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه ساخت مناطق مسکونی با ظرفیت اسکان ۵۰۰ هزار نفر در هر دو طرف کانال، فشار جمعیتی مرکز استانبول را برطرف خواهد کرد، گفت: منطقه تفریحی و انرژی‌های تجدید پذیر در بخش چپ خروجی دریای سیاه نیز به ارزش‌های استانبول خواهد افزود.

اردوغان تاکید کرد: «کانال استانبول نه تنها در ترکیه بلکه در جهان عنوان برترین پروژه دوستدار محیط زیست را از آن خود خواهد کرد. تمام مطالعات مهندسی در کانال استانبول که هر یک به کار جداگانه‌ای نیاز دارد، به شکل قانونی در چارچوب دانش و فناوری انجام می‌شود. با تکمیل پروژه کانال استانبول بدون پرداخت از خزانه دولت و ملت٬ به یک اثر دیگر جهانی دست خواهیم یافت».

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20252

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});