• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
7

جشنواره مطبوعات شاخصی برای معرفی الگوهای جدید رسانه ای است

  • کد خبر : 20367
  • 07 تیر 1400 - 8:40
جشنواره مطبوعات شاخصی برای معرفی الگوهای جدید رسانه ای است
یاز اکو - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که جشنواره مطبوعات فرصتی برای شناسایی استعدادهای جدید و تجلیل از فعالان حقیقی عرصه رسانه استان است، گفت: جشنواره مطبوعات می تواند به عنوان شاخصی منطقی جهت معرفی الگوهای جدید در عرصه رسانه های استان باشد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سیدقاسم ناظمی در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری آذربایجان شرقی که با حضور جمعی از متولیان فرهنگی و رسانه ای استان همراه بود، اظهار داشت: تداوم برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای و تخصصی یکی از اقدامات ارزشمند خانه مطبوعات استان است.

وی با بیان این‌که رویکرد خانه مطبوعات استان در برگزاری تخصصی جشنواره های مطبوعاتی قابل تأمل و حمایت است، گفت: امروز رسانه های مکتوب و مجازی استان اغلب به دلیل عدم بهره مندی از خبرنگاران تخصصی در عرصه های مختلف، از تولید محتوای وییه و خاص رسانه‌ای محروم هستند که برای جبران این کاستی؛ برگزاری جشنواره های مطبوعات تخصصی می تواند مفید و موثر باشد.

ناظمی همچنین با اشاره به رویکرد پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری استان، اظهار داشت: نقش مهم و محوری رسانه ها در مقابله با ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست، به طور قطع برگزاری این رویداد رسانه ای گامی در راستای شناساندن و برجسته‌سازی نقش ارزشمند مطبوعات محلی و رسانه های استان است.

جشنواره مطبوعات موجب ارتقای سطح کیفی آثار رسانه ای است

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز هم با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره مطبوعات استان اقدامی مبارک و مهم در راستی ارتقای سطح کیفی آثار و تولیدات رسانه ای در استان است، گفت: اصحاب رسانه از جامعه هنری استان محسوب می شوند و آثار تولیدی آنان هر یک ارزش هنری خاص خود را دارد.

بابک دانش‌پناه، با تشکر از متولیان برگزاری جشنواره مطبوعات استان گفت: همگرایی و تعامل ارزشمندی میان متولیان فرهنگی استان حاکم است و در این رویداد مهم رسانه ای استان نیز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز در کنار خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان شرقی قرار دارد.

در پایان این مراسم بهراد خلیلی، طراح پوستر پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری استان آذربایجان شرقی توضیحاتی در خصوص این اثر هنری ارائه داد.

برگزاری جشنواره مطبوعات با محوریت نقش رسانه‌ها در مقابله با ویروس کرونا

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی نیز در مراسم رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این جشنواره با محوریت بررسی نقش رسانه‌های استان در مقابله با ویروس کرونا به همت خانه مطبوعات آذربایجان شرقی  برگزار می شود.

مرتضی شفیعی ادامه داد: شناسایی استعدادها و ظرفیت‌های نهفته استان‌ در عرصه رسانه، تلاش برای ارتقای کیفی محتوای تولیدی رسانه‌های مکتوب و مجازی، کمک به توسعه فضای رسانه‌ای با هدف توسعه پایدار، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها، آشنایی با ظرفیت ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی و بهره گیری از این قابلیت ها، معرفی ظرفیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی آذربایجان‌شرقی در زمینه مقابله با بحران‌ها (با رویکرد مقابله با ویروس کرونا) و تجلیل از شهدای مدافع سلامت و کادر درمانی استان از جمله اهداف برگزاری این رویداد رسانه ای است.

وی با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره خاطرنشان کرد: کرونا؛ امید بخشی و آگاهی بخشی در جامعه، باورهای غلط در دوران کرونا، تحریم‌های اقتصادی دشمنان و بحران مقابله با ویروس کووید -۱۹، نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ بهداشت فردی و اجتماعی، تبیین جانشفانی کادر بهداشتی و درمانی استان با محوریت شهدای مدافع سلامت، اقدامات گروه‌های مردمی و جهادی استان در مقابله با کرونا و رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان، پاسخ به شایعات دوران مقابله با کرونا، دوران پساکرونا و راهکارهای تحقق شعار سال محورهای این جشنواره به شمار می رود.

وی گفت: عموم فعالان رسانه ای استان می توانند آثار خود را در قالب سرمقاله، مقاله و یادداشت، عکس خبری (تک عکس و گزارش تصویری)، اینفوگرافی، صفحه آرایی، کاریکاتور، تولیدات چند رسانه ای، تیتر، مصاحبه، گفت‌وگو، گزارش (خبری و غیر خبری) تا ۳۰ مرداد ماه سال جاری در وب سایت پذیرش آثار به نشانی azarsh.pressfestival.ir ارسال کنند.

شرایط شرکت در جشنواره مطبوعات استان

دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: آثار ارسالی می بایست از ابتدای شهریور ماه سال ۱۳۹۹ تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۰ در مطبوعات محلی، نشریات سراسری، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری دارای مجوز منتشر شده باشند.

شفیعی با بیان این‌که شرکت‌کنندگان می‌توانند علاوه بر بخش ویژه، حداکثر سه اثر در سه قالب به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند، اعلام کرد: ارسال کپی بریده آثار راه یافته به مرحله نهایی در روزنامه‌ای که آثار شرکت کنندگان در آن ها به چاپ رسیده و نیز نسخه چاپی نشریات الکترونیکی الزامی است، ضمن این‌که مطبوعات لغو مجوز شده، فاقد مجوز و همچنین بولتن های داخلی ادارات، امکان شرکت در جشنواره را ندارند.

وی ادامه داد: آثار منتشر شده در رسانه‌های فاقد نام نویسنده یا نام مستعار و آثار غیرمرتبط با حوزه جغرافیایی جشنواره، پذیرفته نخواهد شد، البته آثار منتشر شده در ویژه نامه های استانی نشریات سراسری قابلیت ارسال به جشنواره را دارند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه های استان آذربایجان شرقی افزود: در رشته های تیتر، چند رسانه‌ای، اینفوگرافی، طراحی و صفحه‌آرایی که گاهی فاقد عنوان صاحب اثر هستند؛ در صورتی که به مرحله نهایی راه یابند، تاییدیه مدیر مسؤول نشریه برای نام صاحب اثر ضروری است.

شفیعی گفت: آثار منتشره در صفحات استانی خبرگزاری‌ها یا ضمایم استانی نشریات سراسری که در زمان فراخوان، فاقد پروانه نمایندگی باشند، نمی‌توانند در این جشنواره شرکت کنند؛ همچنین آثار منتشره در نشریات یا پایگاه‌های خبری که دفتر مرکزی آنها در استان های مذکور واقع نیست و همچنین پایگاه‌های خبری که در زمان انتشار اثر فاقد مجوز بوده‌اند؛ حق شرکت در جشنواره را ندارند.

اعلام نتایج در شهریور ۱۴۰۰

وی با بیان این‌که هیأت داوران جشنواره شهریور ماه سال جاری آرای خود را اعلام خواهند کرد، گفت: عموم فعالان رسانه ای استان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس تبریز، بلوار استاد شهریار – اول سربالایی ولیعصر –مجتمع سینمایی ۲۲ بهمن، خانه مطبوعات و رسانه‎‌های آذربایجان شرقی مراجعه و یا با شماره تلفکس ۳۳۲۸۱۹۱۲-۰۴۱ در ارتباط باشند.

پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری استان آذربایجان‌شرقی به همت خانه مطبوعات و رسانه‌های استان آذربایجان‌شرقی و با حمایت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر تبریز و همچنین معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});