• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
بنیاد شهید:

بیش از ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد

  • کد خبر : 20416
  • 07 تیر 1400 - 12:30
بیش از ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد
یاز اکو - مدیرکل مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: هم اینک بیش از ۶۷ هزار جانباز شیمیایی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود هزار و ۵۰۰ نفر زن هستند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، سعید عطاری روز دوشنبه در دیدار با فرماندار شهرستان سردشت اظهار داشت: این تعداد جانباز شیمیایی که در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید در سه رده شدید، متوسط و خفیف شناسایی و تقسیم بندی شده‌اند، هر یک با توجه به وضعیتشان امکانات و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی دعوت از متخصصان بین‌المللی، ارتباط با تشکل‌های ایثارگری، اعزام پزشکان متخصص به سراسر کشور، برقراری بیمه پایه و بیمه تکمیلی با پوشش‌های کامل برای جانبازان و خانواده آن‌ها، واکسیناسیون بیماری‌های مختلف، پایش سلامت و تأمین تجهیزات لازم را از جمله اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در مورد جانبازان شیمیایی عنوان کرد.

احراز ۶۴۲ پرونده جدید جانبازان شیمیایی سردشت

مدیرکل مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با بیان احراز ۶۴۲ پرونده جدید جانبازان شیمیایی سردشت افزود: در پی پیگیری ها و درخواست‌ شماری از مصدومان شیمیایی این شهرستان برای احراز جانبازی شیمیایی خود، این فقره پرونده جدید ثبت و پس از تشکیل به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شدند.

عطاری اضافه کرد: جهت احراز جانبازان شیمیایی در مرحله جدید که از سال گذشته آغاز شده بود، در کمیته سه نفره شهرستانی اسناد و مدارک ۷۷۷ نفر درخواست‌کننده جدید بررسی شد که از این تعداد اسناد و مدارک اولیه ۶۴۲ نفر تایید و احراز شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد نیز اسناد و مدارک ۵۰۰ نفر در سیستم ثبت تا برای این افراد کمیسیون پزشکی برگزار شود.

وی بیان کرد: ۷۸۲ نفر دیگر از این مصدومان نیز در نوبت دهی مرحله دوم هستند که در صورت مهیا شدن شرایط برگزاری کمیسیون پزشکی هرچه سریع‌تر به پرونده‌ آنها نیز رسیدگی خواهد شد.

مشکلی در بیمه و تامین داروهای جانبازان شیمیایی نداریم

وی افزود: در پرداخت ها و معوقات بیمه به روز هستیم و مشکلات بیمه آنچنانی نداریم و با توجه به اینکه در تحریم ظالمانه به سر می‌بریم خوشبختانه در حال حاضر داروهای مورد نیاز جانبازان شیمیایی نیز به واسطه‌ شرکت‌های کشورهای دوست تامین و در این خصوص نیز مشکل آنچنانی وجود ندارد.

فرماندار سردشت گفت: برای رفع مشکلات بیمه‌ای جانبازان شیمیایی نمایندگی بیمه در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

اقصی نخشی‌پور افزود: با توجه به اینکه در این شهرستان هزار و ۵۰۰ جانباز شیمیایی است و مطالبات و درخواست‌های آنان برای رفع مشکلات و موانع زیاد است اما در هر صورت پیگیر مطالبات و درخواست آنان هستیم.

وی بیان کرد: با پیگیری های صورت گرفته در راستای رفع مشکلات بیمه‌ای جانبازان شیمیایی، نمایندگی بیمه عامل به زودی در این شهرستان راه اندازی می شود.

نخشی پور افزود: در این شهرستان در پیگیری‌های به عمل آمده نیز برای برگزاری کمیسیون پزشکی برای احراز جانباز شیمیایی، ۱۳ هزار نفر درخواست داده‌اند که بزودی یک کمیسیون پزشکی جهت احراز آنها برگزار می‌شود.

نخشی پور با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت هفتم تیرماه تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی سال گذشته برنامه گرامیداشت بمباران شیمیایی سردشت برگزار نشد اما امسال این برنامه با محدودیت و رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در فضای باز و با حضور مقامات کشوری برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20416

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});