• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

تمدید ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی/ ورود خودرو های دو دیفرانسیل به مناطق ممنوع

  • کد خبر : 20515
  • 08 تیر 1400 - 8:30
تمدید ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده آذربایجان شرقی/ ورود خودرو های دو دیفرانسیل به مناطق ممنوع
یاز اکو - معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی از تمدید ممنوعیت ورود به مناطق حفاظت شده استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس، داود غنی پور امروز اظهار داشت: پیرو اطلاعیه های قبلی مبنی بر محدودیت ورود به مناطق تحت مدیریت و جنگلی استان تا پایان خردادماه جاری به دلیل وضعیت شکننده اکولوژیک مناطق، نظر به ادامه روند خشکسالی و طغیان آفات پروانه دم قهوه ای و پروانه ابریشم باف ناجور که سبب تغییرات نامطلوب در وضعیت جنگل های استان شده و بنابر تشخیص کارشناسان محترم منابع طبیعی استان، نیاز به قرنطینه و مبارزه با آفات مذکور ضروری است.

معاون محیط طبیعی اداره کل از اهالی و گردشگران درخواست کرد که با توجه به ادامه تلاش همکاران زحمتکش اداره کل منابع طبیعی استان در مبارزه با این آفات و نیاز به قرنطینه بخش های آسیب دیده، از هرگونه تردد در مناطق تحت مدیریت و جنگلی بویژه در شمال استان خودداری کنند.

وی افزود: به دلیل نقش مخرب خودروهای دو دیفرانسیل و آفرود در اکوسیستم مناطق، هرگونه ورود این خودروها سبب تشدید وضعیت و تسریع در روند تخریب زیستگاههای بکر جنگلی گردیده و ممنوع اعلام می گردد.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی با توجه به گرمای بی سابقه هوا در خصوص آتش سوزی جنگل ها و مراتع استان هشدار داد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});