• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
8

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 2073
  • 12 بهمن 1399 - 11:41
پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو آغاز به کار کرد
یاز اکو - پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با حضور «علیرضا رزم حسینی»، وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور ۲۰۰ شرکت داخلی و در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا در این نمایشگاه که در فضایی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع برگزار می‌شود، حدود ۲۰۰ شرکت داخلی حضور دارند.

به گفته «محمد جواد قنبری»، معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، در این نمایشگاه یک پاویون مجازی برای مشارکت شرکت‌های خارجی نیز ایجاد شده که در سالن ۳۸ مستقر است.

وی خاطرنشان کرد : هیات‌های تجاری و گروه‌های ایرانی که خواستار ارتباط با شرکت‌های بین المللی هستند می‌توانند در حوزه قطعات خودرو و صنایع وابسته، با خارجی‌ها از طریق این پاویون تماس بگیرند.

قنبری گفت: این مهم به منظور جبران نبود شرکت‌های خارجی در نمایشگاه متاثر از محدودیت‌های شیوع کرونا اجرایی شده است.

رئیس هیئت عامل ایدرو، سازمان توسعه تجارت و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، دیگر مسئولان حاضر در این نمایشگاه بودند.

این نمایشگاه به مدت چهار روز (تا ۱۴ بهمن‌ماه) همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان تخصصی است.

افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی رنگ و رزین

همچنین امروز (شنبه) بیستمین نمایشگاه بین المللی رنگ، رزین، پوشش‌های صنعتی، کامپوزیت و آبکاری،  ۷۲ شرکت و واحد تولیدی تازه‌ترین محصولات خود را در معرض نمایش قرار داده‌اند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا، این نمایشگاه با رعایت کامل مصوبات ستاد ملی کرونا فقط برای بازدیدکنندگان تخصصی دایر  است. همچنین مخاطبان عمومی نیز از این نمایشگاه به صورت مجازی می‌توانند دیدن کنند.

این نمایشگاه از یازدهم تا چهاردهم بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صمت در حاشیه این نمایشگاه اعلام کرد: یک‌هزار و ۲۰۰  واحد دارای پروانه بهره برداری در حوزه رنگ، رزین و چسب در حال فعالیت در کشور هستند که بیش از ۳۰ هزار نفر اشتغال در این بخش به وجود آورده‌اند.

«محسن صفدری» افزود: ظرفیت تولید این واحدها ۶ میلیون تن در سال است.

وی همچنین از اشتغال ۳۰ هزار نفری در این حوزه خبر داد و تصریح کرد: برآورد می‌شود که در سال ۱۳۹۹ در مجموع یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن رنگ، رزین و چسب تولید شود.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت در خصوص واردات در این حوزه نیز گفت:  بدون احتساب واردات از کشور عراق، در حدود ۹۷ هزار تن واردات به ارزش ۲۵۰ میلیون دلار وجود دارد که عمده واردات مواد اولیه است.

صفدری در خصوص صادرات این حوزه نیز گفت: صادرات این بخش نیز بدون احتساب کشور عراق ۳۶ هزار تن به ارزش ۵۰ میلیون دلار است.

وی در خصوص مصرف کشور نیز گفت: مصرف کشور حدود یک میلیون و ۱۰۰ تا یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن در حوزه چسب، رنگ و رزین است.

مدیرکل دفتر صنایع غیر فلزی وزارت صنعت همچنین گفت: بر اساس تصمیمات این وزارتخانه در خصوص کاهش ارزبری و حمایت از ساخت داخل (از سال ۱۳۹۷) تعرفه واردات محصولات نهایی این حوزه از جمله رنگهای ساختمانی، لاک‌ها و ورنی‌ها را  که ساخت داخل داشته‌ایم، ممنوع اعلام کردیم که این تصمیم سبب کاهش واردات در این حوزه شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});