• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
11

تئاتر شهر تبریز در پنجاه سالگی افتتاح شد

  • کد خبر : 20758
  • 09 تیر 1400 - 21:13
تئاتر شهر تبریز در پنجاه سالگی افتتاح شد
یاز اکو _ سالن تئاتر شهر تبریز که در سال ۱۳۰۰ با عنوان کتابخانه تربیت تاسیس شده و از سال ۱۳۵۰ به عنوان سالن تئاتر مورد استفاده بود، بعد از دو سال تعطیلی، بازسازی و بهسازی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری یازاکو، در این مراسم که با حضور رئیس مرکز هنرهای نمایشی کشور، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام فقیه، نماینده آل هاشم، رییس دانشگاه نبی‌اکرم (ص) تبریز، نمایندگان منتخب دوره‌ی ششم شورای شهر تبریز، رییس سازمان فرهنگی هنری، اجتماعی، ورزشی و دیگر مسئولان استانی برگزار شد، تئاتر شهر تبریز با ۵ سالن بازسازی ‌ و بهسازی شده شروع به کار کرد.
بر اساس این گزارش، سید قاسم ناظمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد ضمن تشکر از مقامات استانی در حمایت از تسریع روند بهسازی این سالن گفت: لیاقت تئاتر تبریز تنها این سالن نیست و امیدواریم که با حمایت مسئولان مربوط شاهد رونق هر چه بیشتر فضاهای فیزیکی باشیم.


وی افزود: هنرمندان این شهر دو سال است که منتظر اجرای نمایش‌های خود در این سالن هستند اما ما از لحاظ تجهیزات دچار کمبود شدید هستیم و انتظار داریم این کمبودها جبران شوند.
ناظمی ادامه داد: ما احیای بلوک دانشسرا را که بوی تاریخ فرهنگی تبریز، بوی صمد بهرنگی‌ها و براهنی‌ها را می‌دهد، برای حوزه‌ی فرهنگی از استاندار آذربایجان شرقی خواستاریم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان در ادامه از شهردار درخواست کرد: ما در حد بضاعت خودمان داخل این مجموعه را بازسازی کردیم اما در مورد نما، کاری از دستمان برنیامد.
وی افزود: بدنه‌سازی خیابان تئاتر متناسب با معماری دانشسرا انجام شود تا در هسته مرکزی شهر شاهد یک بنا و کاربری مناسب باشیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20758

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});