• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
در راستای بررسی طرح های عمرانی نیمه تمام استانی؛

نشست کارگروه تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان برگزار شد

  • کد خبر : 2080
  • 12 بهمن 1399 - 11:47
نشست کارگروه تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان برگزار شد
یاز اکو - نشست کارگروه تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در راستای بررسی طرح های عمرانی نیمه تمام و بلاتکلیف استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از روابط عمومی اتاق تبریز، در ادامه “بررسی طرح های عمرانی نیمه تمام و بلاتکلیف استانی”، سومین نشست  کارگروه تخصصی شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور سرپرست امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برگزار شد.

با توجه به اهمیت ویژه تکمیل پروژه های نیمه تمامی که علیرغم سرمایه گذاری های کلان دولت، از انتفاع عمومی خارج شده و توسعه زیرساخت های استان را با چالش جدی مواجه کرده است، در این جلسات تلاش می شود تا ظرفیت های قانونی موجود از جمله تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۹ و ماده ۲۷ قانون الحاق ۲ با عنوان واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی در قالب مشارکت عمومی – خصوصی و نیز تبصره ۱۲ قانون بودجه با موضوع فروش اموال مازاد و مولد سازی دارائی های دستگاه های اجرایی در جهت اتمام طرح های مذکور، با محوریت اتاق تبریز و همکاری تشکل های صنفی صنعت احداث و دستگاه های استانی، عملیاتی شود.

طرح های عمرانی نیمه تمام شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب استان و چالش های پیش روی واگذاری طرح های مذکور در قالب مشارکت عمومی – خصوصی، با حضور نمایندگان هر دو دستگاه اجرایی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گرفت.

دیگر موضوعی که در این جلسه مطرح شد، ضعف های موجود در پرتال مشارکت عمومی – خصوصی سازمان برنامه و بودجه کشور بود که از اهم موارد می توان به پیچیدگی های سامانه، عدم سهولت در دسترسی به فهرست پروژه های نیمه تمام استانی و عدم تعیین تکلیف برخی پروژه های در حال اجرا که در لیست واگذاری ها قرار گرفته اند، اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2080

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});