• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
10

پیگیر بهره‌برداری از سد شهید مدنی هستیم

  • کد خبر : 20834
  • 10 تیر 1400 - 13:00
پیگیر بهره‌برداری از سد شهید مدنی هستیم
یاز اکو - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری بهره‌برداری از سد شهید مدنی گفت : با گذشت بیش از ۱۰ سال، آبگیری این سد تاکنون انجام نیافته است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا میر تاج الدینی گفت: سد شهید مدنی یکی از سدهای مهمی است که با آبگیری آن، امکانات خوب گردشگری در بخش خصوصی ایجاد شده و گذشته از آن، مازاد آب سد شهید مدنی برای جبران کمبود آب دریاچه ارومیه نیز مؤثر خواهد بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خط انتقال آب نهند به تبریز در مخزن سد شهید مدنی قرار گرفته و با آبگیری این سد، لوله‌ها به زیر آب خواهد رفت.

وی افزود: بهره‌برداری از سد شهید مدنی نیازمند خارج کردن خط انتقال آب از سد نهند تبریز از مخزن این سد است که حدود ۴ کیلومتر آن باقی مانده است.

میرتاج الدینی بیان کرد: با گذشت بیش از ده سال و با وجود تکمیل سد شهید مدنی، تاکنون آبگیری آن انجام نشده و در حال حاضر با مشکلات متعددی روبرو شده است.

وی ادامه داد: سد شهید مدنی در سال‌های نخست با مبلغی حدود ۲۰ میلیارد قابل بهره‌برداری بود اما در حال حاضر بهره‌برداری از این سد، نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: پیگیری از بهره برداری سد شهید مدنی ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20834

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});