• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

سلامت ۱۳۰ هزار نفر نباید فدای ۳۰ نفر شود

  • کد خبر : 20935
  • 11 تیر 1400 - 17:00
سلامت ۱۳۰ هزار نفر نباید فدای ۳۰ نفر شود
یاز اکو - دادستان عمومی و انقلاب بناب به صنایع آلاینده مزارع اخطار داد و گفت: سلامت ۱۳۰ هزار نفر نباید فدای ۳۰ نفر شود.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، علیرضا دهقان در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب با اشاره به ضرورت صیانت از حقوق عامه مردم اظهار کرد: در بحث تأمین سلامت مردم با هیچ‌کس تعارف نداریم.

وی خواستار نظارت مستمر ادارات ذی‌ربط این شهرستان بر مزارع به‌خصوص قسمتی از مزارع برای جلوگیری از آبیاری با فاضلاب شد.

وی افزود: اگر لازم باشد کارخانه‌ای که به جهت عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی و عدم ایجاد تصفیه‌خانه برای سلامتی مردم تهدید باشد، آن کارخانه را پلمب می‌کنیم.

این مقام قضائی دادگستری شهرستان بناب با بیان اینکه سلامت ۱۳۰ هزار نفر نباید فدای ۳۰ نفر شود، مسؤولان حفاظت محیط زیست، شبکه بهداشت و درمان و نیز آب و فاضلاب را مکلف کرد ضمن بررسی موضوع در صورت مشاهده آبیاری مزارع با فاضلاب سریعاً اعلام تا اقدام لازم برای جمع‌آوری آن به‌عمل آید.

دهقان در ادامه از مسؤولان اداره منابع طبیعی خواست ضمن شناسایی مزارعی که متعلق به منابع طبیعی است و غیرقانونی در آنها کشت صورت می‌گیرد، نسبت به تشکیل پرونده و برخورد قاطع با متخلفان اقدام شود.

وی از تلاش و پیگیری‌های فرماندار و نماینده مردم بناب و خوشه مهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل مختلف شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

انتقاد از کم کاری دستگاه‌های متولی

فرماندار بناب نیز در این جلسه با انتقاد از کم کاری و سهل‌انگاری دستگاه‌های متولی در برخورد با آبیاری مزارع کشاورزی با فاضلاب گفت: عدم رسیدگی به این موضوع بیانگر بی‌توجهی دستگاه‌های متولی نسبت به برخورد و پیشگیری از این معضل بهداشتی است.

شهریار فتحی اظهار داشت: آبیاری مزارع با فاضلاب هر چند در وسعت کمتر قابل قبول نیست و روند فعلی گویای این است که دستگاه‌های متولی در زمان خود به وظایف خود عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این اراضی مربوط به منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: مسؤولان منابع طبیعی باید هر چه سریع‌تر نسبت به خلع ید اراضی از متصرفان اقدام نمایند.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان بناب یادآور شد: بعد از خلع ید متصرفان بر اساس ماده ۶۹ شهرداری نسبت به تملک این اراضی اقدام و نسبت به احداث فاز دوم پارک فدک اقدام کنند.

فتحی بیان داشت: با توجه به اینکه این مزارع در کنار پارک فدک قرار دارند، قطعاً با خلع ید متصرفان و تبدیل این اراضی به پارک، بوی بد تعفن نیز از محل پارک ریشه‌کن خواهد شد.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20935

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});