• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

درخواست رئیس‌جمهوری پیشین ارمنستان برای ابطال آرای نخست‌وزیری پاشینیان

  • کد خبر : 20964
  • 12 تیر 1400 - 9:00
درخواست رئیس‌جمهوری پیشین ارمنستان برای ابطال آرای نخست‌وزیری پاشینیان
یاز اکو - «روبرت کوچاریان» رئیس جمهوری پیشین و نامزد اصلی مخالفان دولت ارمنستان از دادگاه قانون اساسی کشورش خواست نتایج مربوط به انتخابات تاریخ ۲۰ ژوئن که سبب پیروزی «نیکول پاشینیان» به عنوان نخست وزیر شد، را ابطال کند.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از ایرنا، حزب نیکول پاشینیان، کفیل نخست وزیر ارمنستان با کسب ۵۳،۹۱ درصد ارای در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور موفق شده بود بر حزب کوچاریان که ۲۱،۹ درصد آرا را کسب کرده بود، پیروز شود.

پاشینیان در اردیبشهت ماه سال جاری از سمت نخست وزیر ارمنستان کناره گیری کرد، شرایط را برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی و انتخاب نخست وزیر جدید فراهم کرد.
این درخواست کوچاریان درحالی مطرح است که بنابر اعلام ناظران بین المللی سازمان امنیت و همکاری اروپا، انتخابات در ارمنستان کاملا رقابتی بود و در فضایی سالم برگزار شد.
گفتنی است از زمان پایان جنگ ارمنستان و آذربایجان در قره باغ و اطراف آن، پاشینیان تحت فشار شدید قرار گرفت و در نهایت پس از رایزنی‌های مختلف تصمیم گرفت از سمت خود کناره‌گیری کند تا از این طریق زمینه را برای شرکت در انتخابات پارلمانی جدید فراهم آورد.
پاشینیان که خود تحت فشار می دید و همزمان قصد ادامه حضور در عرصه سیاست کشورش را داشت، به این نتیجه رسید که برای آرام کردن مخالفان، انتخابات زودهنگام برگزار شود تا بتواند نقشه راه آینده سیاسی این کشور را ترسیم کند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=20964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});