• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

لزوم راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی در بناب

  • کد خبر : 2108
  • 12 بهمن 1399 - 13:06
لزوم راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی در بناب
یاز اکو - راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی در شهرستان بناب نه تنها ضروری بلکه از نان شب نیز واجب تر است و امید می رود مسئولان امر و مردم خیّر شهرستان بناب با تشکیل و راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی به یاری این درد و رنج کشیده از سرطان بشتابند.

سرطان یک بیماری پیچیده است که رنج ها و دردهای جسمی و روانی آن نه تنها فرد بیمار را دچار مشکل می کند، بلکه بدلیل هزینه های بالای درمان و قطعی نبودن آن پیچیدگی درمان و انجام برخی کارهای تخصصی درمانی خانواده ها و اطرافیان بیمار را نیز دچار رنج ها و فشارهای مادی و روانی می کند.

بیماری سرطان یکی از بزرگ ترین معضلات پیش روی جامعه بشری بویژه جوامع در حال رشد است که با توجه به هزینه های بسیار بالای درمان و ناتوانی بیماران از فعالیت های اقتصادی و اجتماعی مبتلایان به این بیماری نیازمند کمک های دولت، تشکل های مردمی و خیّرین هستند.

طی سال های اخیر انجمن حمایت از بیماران سرطانی یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی که توسط خیّرین بزرگوار اداره می شود، بیماران سرطانی شهرستان بناب را نیز تحت پوشش قرار می دادند ولی مدتی است این انجمن احتمالاًٌ بدلیل بالا رفتن هزینه های درمان و یا سایر دلایل دیگر به بیماران سرطانی این شهرستان خدمات لازم را ارائه نمی دهند و افراد درگیر با این بیماری هم اکنون با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند.

عمده مشکلات این قشر علاوه بر دغدغه تأمین هزینه های دارو و درمان و تبعات روانی ناشی از آن، مشکل شیمی درمانی است که این پروسه در بناب انجام نمی شود و از این رو بیماران جهت انجام شیمی درمانی باید عازم مرکز استان و یا مراکز سایر استان ها شوند که این عزیمت خود مشکلات و معضلات زیادی را به دنبال دارد!

این در حالی است که اگر مرکز شیمی درمانی در بناب راه اندازی شود بخش عظیمی از مشکلات بیماران سرطانی حل می شود که در این رابطه چشم انتظار اقدام لازم از سوی مسئولان استانی و شهرستانی، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز و از همه مهم تر دست یاری خیّرین بزرگوار هستیم.

گزاف نیست اگر بگوییم خیّرین شهرستان بناب همواره در انجام کارهای خیر پیشقدم بوده و با راه اندازی انجمن های حمایت از بیماران کلیوی، دیابتی، حمایت از خانواده های زندانیان و سایر انجمن های خیریه گام های اساسی در راستای حل مشکلات بیماران درگیر و نیازمندان برداشته و رشد قابل توجهی نیز در راستای ارائه خدمات درمانی و رفاهی به بیماران نیازمند و خانواده های آنان داشته اند.

با این اوصاف، راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی در شهرستان بناب نه تنها ضروری بلکه از نان شب نیز واجب تر است و امید می رود مسئولان امر و مردم خیّر شهرستان بناب با تشکیل و راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی به یاری این درد و رنج کشیده از سرطان بشتابند تا با ارائه خدمات بهتر به این بیماران بخشی از آلام تن و روان آنها را التیام بخشند.

گفتنی است، شهرستان ۱۵۰ هزار نفری بناب در ۱۱۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و با توجه به قرار گرفتن در مسیر مواصلاتی استان های غربی کشور راه اندازی انجمن حمایت از بیماران سرطانی و همچنین راه اندازی مرکز شیمی درمانی در بناب از ضروریات است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2108

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});