• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

چرا ارمنستان از اظهارات سفیر چین در خصوص کریدور‌ زنگه زور نگران شد؟

  • کد خبر : 21117
  • 13 تیر 1400 - 12:15
چرا ارمنستان از اظهارات سفیر چین در خصوص کریدور‌ زنگه زور نگران شد؟
یاز اکو- سخنان گوئو مین سفیر چین در جمهوری آذربایجان در خصوص کریدور زنگه زور با عنوان "یک کمربند، یک جاده" در ارمنستان سر و صدا ایجاد کرد. رسانه های ارمنستان بلافاصله سراغ فن یون سفیر چین در ایروان رفتن و سئوال کردن آیا سفیر چین در آذربایجان چنین گفته است؟ یون هم گفت که مین در مورد کریدور زنگه زور صحبت نکرده است.

به گزارش واحد ترجمه پایگاه خبری یاز اکو به نقل از آذرفروم تعجب آور نیست که فن یون چنین گفته است، زیرا وظیفه او عصبانیت ارامنه نیست، جایی که او به عنوان سفیر در آنجا کار می کند. مسئله ای که ارامنه را نگران می کند وجود یک کریدور نیست بلکه واقعیت این است که به آن “کریدور زنگه زور” گفته می شود. با این حال در کنار ارمنی ها، روس ها نیز نگران هستند. در غیر این صورت، اسپوتنیک ارمنستان با استناد به فن یون مقاله گسترده ای به این موضوع اختصاص نمی داد. اگرچه این منبع رسانه ای سخنگوی منافع ارمنستان است، اما به دولت پاشینیان نزدیک نیست و به نظر می رسد که دستور مقاله توهین آمیز در مورد کریدور زنگه زور علیه باکو و آنکارا از مسکو صادر شده است.

باکو و آنکارا در حال دستیابی به تصویب راهرویی جهت حمل و نقل به عنوان کریدور زنگه زور هستند. اعلامیه شوشا اولین سند رسمی است که از ارتباطات نخجوان با آذربایجان به عنوان کریدور زنگه زور نام می برد.

رئیس جمهور آذربایجان اظهار کرده که نام این کریدور قبلاً در عرصه بین المللی با عنوان کریدور زنگه زور ثبت شده است. گفته های گوئو مین در خصوص کریدور زنگه زور این موضوع را تأیید می کند.

این واقعیت که این دالان کریدور زنگه زور نامیده می شود، شامل این واقعیت است که زنگه زور در فرهنگ نامه بین المللی سرزمین تاریخی آذربایجان است و نگرانی ارمنیان تایید می کند که “تیر از چله رها شده است”.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21117

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});