• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه عنوان کرد؛

کاهش زمان انتظار در متروی تبریز منوط به استفاده از تمام رام‌ها

  • کد خبر : 21149
  • 13 تیر 1400 - 14:00
کاهش زمان انتظار در متروی تبریز منوط به استفاده از تمام رام‌ها
یاز اکو - مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به ورود نخستین رام قطار ساخت داخل به تبریز گفت: کاهش زمان انتظار در قطار شهری منوط به استفاده حداکثری از تمام رام‌های موجود است.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از مهر، مصطفی مولوی فرد در آئین ورود نخستین رام قطار ساخت داخل به تبریز از هزینه کرد بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان برای خرید این قطار از سوی دولت خبر داد و گفت: برخی از افراد در مصاحبه‌های خود از مبالغ نجومی و حتی تا ۷۵۰ میلیاردی برای یک رام قطار سخن می‌گویند اما ما امروز مفتخر هستیم که نخستین رام قطار با مبلغ ۱۲۰ میلیارد وبا توان مهندس داخلی به تبریز رسیده است.

وی با اشاره به ویژگی‌های این رام گفت: این رام قطار در قالب ۵ واگن با ظرفیت جابجایی حدود ۱۲۰۰ تحویل شهرداری تبریز شد.

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه با اشاره به تأثیر ورود واگن‌های جدید به سیستم حمل و نقل ریلی اظهار کرد: ورود این واگن‌ها زمانی تأثیر گذار خواهد بود که ما بتوانیم در مسیر از این سیستم‌ها استفاده کنیم، مادامی که ما از ظرفیت رام قطارهای موجود تنها ۵ رام را مورد استفاده قرار می‌دهیم بدون شک این موضوع تأثیری در کاهش زمان انتظار نخواهد داشت.

وی با اشاره به سهم ۱۴۰ واگنی شهر تبریز از رام قطار ساخت داخل افزود: با رایزنی‌های صورت گرفته در آینده نزدیک یک رام دیگر نیز وارد تبریز می‌شود.

نارضایی عمومی از تعطیلی فاز سه خط یک قطار شهری تبریز

مولوی در پاسخ به تعطیلی فاز سه خط یک قطار شهری تبریز بعد از گذشت ماه‌ها افزود: متأسفانه تأخیر به وجود آمده در بازگشایی مجدد این فاز نارضایتی عمومی مردم ساکن در مناطق مختلف فاز سه خط یک را در پی داشته است.

وی ادامه داد: فاز سه خط یک قطار شهری تبریز بهمن سال ۹۸ به صورت آزمایشی آزمایشی مانند فازهای ۱ و۲ به بهره برداری رسید اما متأسفانه به علت وقوع سانحه‌ای شورای شهر این فاز را به طور کامل تعطیل کرد و تا به امروز علت دقیق سانحه مشخص نشده است و کمیسیون عالی شهرداری هنوز پاسخی نداده‌اند.

وی ادامه داد: هزینه‌های هزاران میلیاردتومانی این پروژه از جیب تک تک مردم این شهر بوده است اما امروز بخاطر علت حادثه کل فاز ۳ خط یک را تعطیل کرده‌ایم حتی در صورت قطعی شدن علت حادثه نباید کار روی زمین بماند و باید تلاش می‌کردیم با رفع نواقصات در صدد بهره مندی مردم از خدمات حمل و نقل ریلی باشیم.

وی افزود: در هیچ جای دنیا و حتی در کشور خودمان نیز بخاطر یک حادثه مسیر مسدود نمی‌کنند و از این نوع حوادث در شهرهای دیگر مانند تهران نیز رخ داده است اما بلافاصله بعد از جمع آوری سانحه مسیر را باز می‌کنند و یا در حادثه قطار تبریز به مشهد که باعث فوت تعدادی از همشهری‌های ما شد مگر دیگر کسی با قطار به مشهد نمی‌رود، در یک حادثه چندین عامل دست هم می‌دهد برای تمام مشکلات راه حل وجود دارد نه اینکه صورت مسئله را پاک کنیم.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21149

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});