• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8

اصرار مجلس بر اجرای قانون لغو تحریم‌ها/ اطلاعات دوربین‌ها در تأسیسات هسته‌ای باید پاک شود

  • کد خبر : 21242
  • 14 تیر 1400 - 13:15
اصرار مجلس بر اجرای قانون لغو تحریم‌ها/ اطلاعات دوربین‌ها در تأسیسات هسته‌ای باید پاک شود
یاز اکو - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اطلاعات دوربین‌های آژانس که در تأسیسات هسته‌ای نصب هستند باید پاک شود و طبق قانون مجلس تعهدی برای این‌که اطلاعات دوربین‌ها را به طرف مقابل بدهیم نداریم.

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از تسنیم، محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مذاکرات ایران و ۱+۴ درباره برجام گفت: اخیراً آقای عراقچی مذاکره‌کننده ارشد ایران با طرف‌های غربی در جلسه کمیسیون حضور پیدا کرد و گزارشی از روند مذاکرات را به نمایندگان ارائه کرد.

وی با بیان اینکه طرف‌های غربی علی‌رغم فرصت‌هایی که به آنها برای اجرای تعهداتشان داده شد اقدام مؤثری در این زمینه انجام ندادند، افزود: طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها طرف‌های غربی سه ماه فرصت داشتند به تعهدات خود عمل کنند که حتی این فرصت یک ماه دیگر تمدید شد اما اتفاق خاصی رخ نداد.

نماینده مشکین‌شهر در مجلس با اعلام اینکه “پس از اتمام فرصت‌های داده‌شده به غربی‌ها بر اساس قانون مصوب مجلس عمل خواهیم کرد”، اضافه کرد: به‌طور نمونه اطلاعات دوربین‌های آژانس که در تأسیسات هسته‌ای نصب هستند باید پاک شود و طبق قانون مجلس تعهدی برای این‌که اطلاعات دوربین‌ها را به طرف مقابل بدهیم نداریم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ابراز اینکه جمهوری اسلامی در اجرای قانون خطوط قرمزی دارد که بر اساس آنها گام برمی‌دارد و در رسیدن به منافع ملی خودش جدی است، اظهار داشت: غربی‌ها این امکان را داشتند تا در فرصتی که به آنها داده شده بود به تعهدات خود عمل کنند تا ایران نیز به تعهدات خود عمل کند که متأسفانه باز هم شاهد بدعهدی از سوی غربی‌ها در این زمینه بودیم.

عباس‌زاده مشکینی با تأکید بر اینکه مجلس در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اصرار دارد، گفت: این نمی‌شود که یک طرف برجام به تعهدات خود عمل کند و طرف‌ مقابل پس از فرصت‌هایی که به آنها داده شده است همچنان به تعهدات خود عمل نکند.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=21242

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});