• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
12

افتتاح ۳۶۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 2144
  • 12 بهمن 1399 - 13:37
افتتاح ۳۶۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی در آذربایجان‌شرقی
یاز اکو - استاندار آذربایجان شرقی گفت: 3 هزار و 695 پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی همزمان با دهه فجر در استان افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری یاز اکو به نقل از فارس محمدرضا پورمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از افتتاح و بهره‌برداری ۳ هزار و ۶۹۵ پروژه عمرانی، خدماتی و اقتصادی در سراسر استان همزمان با دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها در مجموع ۴ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار ریالی و ۳۰ میلیون و ۹۷۱ هزار یورو و ۲۰۰ هزار دلار اعتبار ارزی هزینه شده است.

وی  با بیان اینکه از مجموع این پروژه‌ها، ۵۶ پروژه از طرح‌های ملی است، افزود: یک هزار و ۹۲ پروژه در مناطق شهری و ۲ هزار و ۶۰۳ پروژه در مناطق روستایی اجرا شده است.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: از مجموع پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر، ۳ هزار و ۳۸۷ طرح با اعتبار یک هزار و ۳۸۳ میلیارد تومان در حوزه عمرانی و خدماتی و ۳۰۸ طرح با اعتبار ۳ هزار و ۲۴۲ میلیارد تومان، ۲۰۰ هزار دلار و ۳۰ میلیون و ۹۷۱ هزار یورو در حوزه‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در تشریح مهم‌ترین پروژه‌های قابل افتتاح استان در دهه فجر امسال، گفت: ۳۰ پروژه‌ عمرانی و ۴۴ پروژه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، ۸۸ پروژه در حوزه‌ شهرداری‌ها و ۲۳۶ پروژه‌ دهیاری، ۱۲ پروژه‌ آموزشی، ۱۵ پروژه‌ بهداشتی و درمانی و ۲۲ پروژه‌ عمرانی در حوزه شهرک‌های صنعتی از جمله این طرح‌هاست.

پورمحمدی اضافه کرد: ۲۶ کیلومتر از خط پشتیبان خط اول آبرسانی تبریز، بیمارستان آذرشهر، توسعه واحد پلی‌اتیلن پتروشیمی تبریز و ساختمان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از جمله مهم‌ترین پروژه‌های استان هستند که به همراه صدها پروژه دیگر در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی ۲۰ طرح با اعتبار ۴۶ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

استاندار آذربایجان‌شرقی در تشریح عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در حوزه‌های اقتصادی و عمرانی استان، گفت: در این مدت ۲۶ هزار و ۲۵۷ پروژه با اعتبار ۴۲ هزار میلیارد تومان، یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون یورو و ۱۰۰ میلیون و ۷۵۳ هزار دلار در حوزه‌های مختلف اجرا و افتتاح شده است.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در مناسبت‌های مختلف مانند دهه فجر و هفته دولت هر سال، تقدیم مردم استان شده است و علاوه بر آن در دو سفر استانی رئیس جمهور به استان نیز ۱۸۷۵ پروژه با اعتبار بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.

لینک کوتاه : https://yazeco.ir/?p=2144

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ابر برچسب
});